شناسهٔ خبر: 55664241 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۷۶ طرح نیمه تمام ورزشی استان مرکزی منتظر اعتبار ۱۳ هزار میلیاردی

مجید جمالو

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی از وجود ۷۶ طرح نیمه تمام ورزشی در سطح استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

عابد حقدادی شامگاه گذشته، ۲۵ مردادماه، در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه این تعداد طرح نیمه تمام به ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل نیاز دارد، افزود: با بررسی های صورت گرفته، از این تعداد پروژه نیمه تمام، ۴۱ پروژه با پیشرفت ۲۰ تا ۹۰ درصدی در اولویت تکمیل قرار گرفته اند که برای تکمیل آنها اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال نیاز است.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر ۵۶ پروژه ورزشی در استان با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح شده است که از جمله این پروژه ها می توان به سالن های هزار نفره خمین و محلات، پیست اسکیت ۲۲ بهمن اراک، پیست تارتان مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک و طرح های مختلف روستایی اشاره کرد، همچنین ۱۰ پروژه با کمک خیرین و با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان تکمیل شده است.

حقدادی با بیان اینکه در  سال ۹۶ سرانه فضای ورزشی استان ۸۱ صدم درصد شامل ۲۲ صدم درصد فضای سرپوشیده و ۵۹ صدم درصد فضای سرباز بوده است، ادامه داد: با پروژه های افتتاح شده در استان، امروز میزان سرانه فضای ورزشی استان به ۹۵ صدم درصد افزایش یافته و  با بهره برداری از چند طرح دیگر در هفته دولت، این مهم به یک متر مربع افزایش می یابد.

وی از افتتاح دو طرح ورزشی، همزمان با هفته دولت در شهرستان کمیجان خبر داد و گفت: سالن ورزشی چندمنظوره روستای خسروبیگ و زمین چمن مصنوعی روستای چهرقان با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح می شود.

حقدادی در خصوص مشکلات استادیوم ۱۵ هزار نفری امام خمینی (ره) اراک گفت: از واگذاری این استادیوم به باشگاه آلومینیوم اراک استقبال می کنیم و تا زمان واگذاری هم خود را در رفع مشکلات استادیوم مسئول می دانیم و اقدامات خوبی هم در این زمینه با همکاری باشگاه آلومینیوم صورت گرفته است.

وی در خصوص انحلال تیم هندبال هپکو اظهار کرد: برای نگهداری تیم هندبال هپکو در لیگ کشوری تلاش زیادی صورت گرفت، اما با مشکلاتی که هپکو در بحث تولید و بخش مالی داشت، نمی توانستیم انتظار تیم داری از این شرکت داشته باشیم که امیدواریم با رفع مشکلات شاهد حضور مجدد هپکو در هندبال کشور باشیم؛ ضمن اینکه جهت فعالیت مجدد باشگاه شهرداری اراک هم مذاکرات بسیار خوبی صورت گرفته است.

حقدادی از راه اندازی باشگاه صنایع نفتی شازند خبر داد و افزود: در این خصوص فرماندار و نماینده شازند پیگیر موضوع هستند تا کمک های پتروشیمی و پالایشگاه در حوزه ورزش ساماندهی بهتری داشته باشد.

مدیرکل ورزش وجوانان استان مرکزی ادامه داد: در شرایط عادی و دور از کرونا، در ۱۰ سال گذشته، حدود ۷۰ تا ۸۱ هزار ورزشکار سازمان یافته در ۵۱ هیات ورزشی در استان فعالیت داشته اند و هم اکنون در سطح استان حدود ۴۰۰ هیات ورزشی شهرستانی فعال هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه جوانان در بخش‌های مختلف از جمله مشارکت‌های اجتماعی جوانان، اوقات فراغت، رصد و پایش ازدواج و انجام آموزش‌های مختلف، فعالیت هویت آفرین و موضوعات حوزه فرهنگی، تلاش ویژه صورت گرفته است، تصریح کرد: کتاب سال جوانان یکی از رویدادهای مهم حوزه فرهنگی جوانان است که امید است در سال جاری نیز اجرا شود. همچنین با همکاری اتحادیه انجمن‌های دانش آموزی برنامه‌های خوبی برای بیانیه گام دوم انقلاب در حال انجام است و در مجموع در حوزه جوانان توفیقات خوبی در استان مرکزی کسب شده است.

حقدادی با اشاره به حضور ۳ نماینده از استان در پارالمپیک توکیو افزود: در مسابقات بازی های کشورهای اسلامی ۱۱ ورزشکارِ ملی‌پوش و مربی تیم‌های ملی از استان مرکزی به شهر قونیه ترکیه اعزام شده اند که کسب مدال نقره در والیبال با حضور زهرا کریمی از استان مرکزی افتخار بزرگی برای ورزش بانوان ایران بوده است.

حقدادی گفت: علی زند، میلاد فرازمهر، مجید نیکوهمت و ابوالفضل شهرجردی به عنوان ورزشکار و قاسم شهرجردی بعنوان مربی، تیم ملی کاراته کاتا کشورمان را همراهی می کنند. محمدرضا حمیدی از اعضای تیم ملی ژیمناستیک هنری ایران و سعید نجفی از تیم ملی ایروبیک ژیمناستیک کشورمان نیز در این مسابقات به عنوان ورزشکار و وحید احمدی به عنوان مربی، تیم ملی را همراهی می‌کنند. همچنین ورزشکار ارزنده استان مرکزی در رشته دوومیدانی، پرتاب دیسک حسین رسولی نیز به عنوان ورزشکار اصلی تیم ملی کشورمان در این رقابت ها شرکت دارد.

حقدادی از حضور زهرا کریمی بعنوان ورزشکار در تیم ملی والیبال و راضیه فرجی پور به عنوان مربی تیم ملی هندبال بانوان در پنجمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی که از ۱۷ تا ۲۷ مرداد در قونیه ترکیه برگزار می‌شود خبر داد و گفت: در رقابت‌های المپیک ناشنوایان نیز، استان هشت نماینده داشت که دو نماینده به دلیل مثبت شدن تست کرونا از رقابت‌ها باز ماندند و تعداد نمایندگان این مسابقات به ۶ نماینده رسید.

وی گفت: ایجاد مراکز مشاوره یکی دیگر از وظایف حوزه جوانان اداره کل ورزش و جوانان است که تعداد این مراکز از دو مرکز به هفت مرکز افزایش یافته است. همچنین ۷ خانه جوان  استان در حوزه‌های مختلف فعال است.

حقدادی افزود: یکی از طرح‌های ارزشمند در راستای اشتغال زایی، طرح منش جوانان است که در این راستا، ۴۸ طرح را جوانان استان مرکزی ارائه کردند که ۱۳ طرح آن انتخاب و به عرضه در بازار رسیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با بیان اینکه در بحث ورزش همگانی و روستایی، این استان همواره جزو استان‌های برتر کشور بوده است، ادامه داد: در راستای محرومیت زدایی، ۲۳۸ خانه روستایی استان مرکزی تجهیز شده و امسال تلاش بر این است که این خانه‌ها به ۳۰۰ خانه روستایی افزایش یابد. همچنین توجه به ورزش مسجدمحور از دیگر برنامه‌های اداره کل است که در این راستا ۴۰ مسجد به تجهیزات ورزشی مجهز شده اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: در دوران کرونا ۸۰ درخواست تسهیلات بانکی داشتیم که ۱۰ میلیارد ریال درخواست شد و حدود ۷  میلیارد ریال پرداخت شده است. همچنین تکمیل استخر شهدای پنجم مرداد اراک از بحث ماده ۲۷ و اعتبارات ملی در دست پیگیری است و تا پایان سال جاری به طور حتم این موضوع تعیین تکلیف می‌شود.

مهین علی بخشی معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی هم در این نشست گزارشی از وضعیت حوزه بانوان ارائه کرد و گفت: در سال ۹۸ و دوران قبل از کرونا، ورزشکاران بانوی استان موفق به کسب ۱۰۳۷ مدال کشوری و ۶۹ مدال بین المللی شدند.

وی ادامه داد: در این سال ۴۵ ورزشکار استان به اردوی تیم های ملی دعوت شدند که در نهایت ۲۲ نفر به عضویت تیم ملی در آمدند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ هم ۱۲ نفر از استان مرکزی در عضویت تیم های ملی بانوان بوده اند و ۲۴ تیم از استان به مسابقات کشوری اعزام شده اند که حاصل آن کسب ۲۰ مدال بوده است.

یحیی زاهدی معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی هم در این نشست توضیحاتی در خصوص دلایل عدم برگزاری مجامع تعدادی از هیات های ورزشی استان ارائه کرد و گفت: بر اساس بخشنامه ارسالی در آذرماه ۱۴۰۰، برگزاری مجامع انتخابی هیات های ورزشی تا نهایی شدن دستورالعمل جدید متوقف شده است.

انتهای پیام

نظر شما