شناسهٔ خبر: 55663452 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۴۱ هزار دٌز واکسن کرونا در باشت تزریق شد

گچساران - ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت گفت: از زمان شروع طرح واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تاکنون در چهار نوبت ۴۱ هزار و ۶۷۸ دٌز واکسن به گروه های هدف در این شهرستان تزریق شده است.

صاحب‌خبر -

حسین عسکری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان ۱۷هزار و ۳۱۲ نفر دُز اول و ۱۵ هزارو ۶۲۷ نفر دُز دوم واکسن کرونا، هفت هزارو ۶۵۳ نفر دُز دوم واکسن کرونا  را در شهرستان دریافت کردند.

وی بیان کرد: به بیش از ۸۱ درصد از گروه هدف شهرستان باشت تاکنون  واکسن کرونا تزریق شده است.

عسکری ادامه داد: تاکنون یکهزار و۸۶ دُز چهارم واکسن کرونا برای گروه های هدف این شهرستان تزریق شده است.

وی ابراز کرد: ۱۷هزار و ۹۰۱ مورد تست کرونا از ابتدای شروع ویروس کرونا تاکنون از افراد با علائم مشکوک در این شهرستان گرفته شده است.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت گفت: در این مدت چهار هزار و ۴۳۸ نفر در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند. 

وی با بیان اینکه ۳۳ نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا  جان باخته اند گفت: هم اکنون تزریق دُز یادآور واکسن کرونا  برای افراد بالای ۱۸سال و بیماران زمینه ای  پنج تا ۱۸ سال در این شهرستان تزریق می شود.

عسکری تصریح کرد: واکسن کرونا هم اکنون در مراکز خدمات جامع سلامت روستای، مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستای شهید بهشتی و همچنین تمام خانه های بهداشت باشت تزریق می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت گفت: همچنین تیم های سیار در سطح شهرستان باشت مستقر و ارائه خدمت می دهند.

وی  بر ضرورت افزایش مشارکت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تاکید کرد و گفت: شهروندان برای حفظ سلامتی و جان خود نسبت به شیوه نامه های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا حساس باشند.

شهرستان ۲۶ هزار نفری باشت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

نظر شما