شناسهٔ خبر: 55663281 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز :

مزارع سبزی و صیفی از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان تبریز است

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز سطح زیر کشت سبزی و صیفی در این شهرستان را ۲ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: این اراضی جزو میراث و ذخایر کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی است و ظرفیت مناسبی برای گردشگری محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

آقای فرقانی در بازدید از باغات سبزی و صیفی تبریز اظهار داشت: حدود ۵۰ سال پیش ۸۰ درصد تبریز را باغات تشکیل می‌دادند که امروز شرایط عکس شده و ۸۰ درصد تبریز را ساختمان‌ها تشکیل می‌دهند از این‌رو ضرورت دارد که باغات باقی مانده را حفظ کنیم و بر این اساس اراضی کشت سبزی و صیفی در حکم آباد و قراملک باید صیانت شوند.

وی با تاکید بر اینکه برخلاف دیدگاه‌ها مبنی بر صنعتی و ساختمانی بودن تبریز این شهرستان در اقتصاد کشاورزی استان جایگاه خاصی دارد اضافه کرد: این شهرستان در کشت کلزا، صنایع تبدیلی و همچنین کشت سبزی و صیفی‌جات رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

آقای فرقانی با بیان اینکه باید وضعیت فعلی باغات سبزی و صیفی تبریز را حفظ کنیم ادامه داد: در دنیا چنین فضا‌ها و اراضی را در راستای جذب توریست و تولید محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می‌دهند از این رو باید از این ظرفیت بزرگ به درستی صیانت کنیم.

وی اظهار کرد: در این زمینه برخی اقدامات انجام شده و منجر به تشکیل کارگروه حفظ اراضی و باغات حکم آباد و قراملک شده است.

وی در حاشیه این بازدید از مزارع سبزی و صیفی مناطق ۴ گانه غرب تبریز (حکم آباد، جمشید آباد، لاله دیزج، قراملک) ضمن دیدار با هیئت مدیره شرکت تعاونی تولید سبزی و صیفی کاران و بررسی مسائل و مشکلات سبزی کاران منطقه تاکید کرد: باید در راستای حفظ امنیت غذایی و تولید و توزیع غذای مردم کوشا باشیم و حفظ و صیانت از باغات سبزی و صیفی شهرستان تبریز در این خصوص امری حیاتی است.

نظر شما