شناسهٔ خبر: 55663261 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

پاسخ واشنگتن به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا غیرعلنی خواهد بود
«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که پاسخ خود به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای با ایران را به طور غیرعلنی به این اتحادیه خواهد داد.وی افزود که آمریکا پاسخ خود را به صورت علنی اعلام نمی‌کند، بلکه آن را به‌طور مستقیم در اختیار «جوسپ بوررل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهد گذاشت.این مقام آمریکا با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس و بدون اشاره به بدعهدی‌های برجامی کشورش گفت: «تنها راه دستیابی به توافق برای بازگشت دوجانبه به تعهدات برجامی این است که ایران از خواسته‌های غیرقابل پذیرش و فرابرجامی خود را کنار بگذارد. ما از مدت‌ها قبل گفته‌ایم که این درخواست‌ها نامربوط هستند».

صدر تظاهرات روز شنبه را به تعویق انداخت
به گزارش  روسیا الیوم، «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر عراق امروز -سه‌شنبه- تظاهرات میلیونی را که قرار بود روز شنبه برگزار شود تا اطلاع ثانوی به تاخیر انداخت.صدر در بیانیه‌ای خطاب به ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعه اعلام کرد: «به اصلاح و انقلاب  علیه فساد شما ادامه می‌دهیم. سیاست شما در سیاست شما در تقلید از اقدامات ما، دلیلی بر بیچارگی و اصرار شما بر فساد است».

کشته شدن ۱۳ عضو یگان‌های مدافع خلق کرد در شمال سوریه
به گزارش آناتولی، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که در پاسخ به کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن تعدادی دیگر در جریان حمله به منطقه مرزی «سانلیورفا»، ۱۳ تن از نیروهای یگان‌های مدافع خلق کرد در شمال سوریه کشته شده‌اند.  فرماندار شهر سانلیورفا در مرز ترکیه با سوریه پیشتر از کشته شدن یک سرباز ترک و زخمی شدن ۴ تن دیگر در حمله به یک پاسگاه مرزی در منطقه «بیرجیک» خبر داده بود.آناتولی اعلام کرد که ۴ گلوله خمپاره امروز -سه‌شنبه- به زمین‌های خالی استان «غازی عینتاب» در جنوب ترکیه اصابت کرد از سمت مناطق تحت کنترل حزب کارگران کردستان در شمال سوریه پرتاب شده بود.

ترکیه:به راهکار سیاسی در سوریه اعتقاد داریم
«مولود چاووش‌اوغلو»، وزیر خارجه این کشور تاکید کرد که کشورش از راهکار سیاسی در سوریه حمایت کرده است. چاووش‌اوغلو گفت: «ما همواره گفته‌ایم که شرط برقراری صلح و ثبات پایدار در سوریه تفاهم است».وی افزود: «نظام سوریه به راهکار سیاسی معتقد نیست. این کشور به راهکار نظامی اعتقاد دارد. راهکار سیاسی، یک راهکار دائمی است. ما از ابتدا این را گفته‌ایم.»وزیر خارجه ترکیه گفت: «همه باید دور میز مذاکره حاضر شوند و به جنگ پایان در سوریه دهند».

افغانستان در سایه حکومت طالبان امن‌تر اما فقیرتر شده است
به گزارش اسپوتنیک، «حامد کرزی»، رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان گفت که وضعیت در این کشور از نظر امنیتی بسیار بهتر شده‌، اما در عین حال کشور فقیرتر شده است.کرزی به مناسبت نخستین سال تسلط طالبان بر افغانستان گفت‌:‌ «کشور دیگر مانند گذشته قربانیان زیادی را از دست نمی‌دهد زیرا درگیری دیگر مانند سابق نیست».رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان به مهاجرت میلیون‌ها افغان از کشور اشاره کرد و آن را زیان نهادها و منابع مالی دانست.

سفر محمود عباس به آلمان
به گزارش ایلنا «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طی سفری رسمی وارد آلمان شد.«مجدی الخالدی»، مشاور امور دیپلماتیک محمود عباس گفت که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیروز -‌سه‌شنبه- با »اولاف شولتز»، صدر اعظم آلمان دیدار خواهد کرد.الخالدی افزود که عباس در این دیدار درباره تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور و مسائل دارای اهمیت مشترک رایزنی خواهد کرد.وی افزود که آخرین تحولات سیاسی و میدانی فلسطین از جمله تعرضات و جنایت‌های پی در پی اسرائیل در حق ملت فلسطین از دیگر محورهای گفت‌وگوی دو طرف است.

عملیات نظامی روسیه در اوکراین پایان جهان تک‌قطبی است
 «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه دیروز -سه‌شنبه- اعلام کرد که عملیات نظامی ویژه کشورش در اوکراین پایان جهان تک‌قطبی است.شویگو در سخنرانی آغاز کنفرانس امنیت بین‌المللی در مسکو گفت: «شروع عملیات نظامی ویژه در اوکراین پایان یک جهان تک‌قطبی است. چند‌قطبی شدن جهان به واقعیت تبدیل شده است و قطب‌های این جهان به وضوح مشخص هستند».وی تاکید کرد: «تفاوت اصلی بین این قطب‌ها در این است که برخی از آنها به منافع کشورهای مستقل احترام می‌گذارند و ویژگی‌های فرهنگی و تاریخی دولت‌ها و مردم را مورد توجه قرار می‌دهند و برخی دیگر آن‌ها را نادیده می‌گیرند».

برچسب‌ها:

نظر شما