شناسهٔ خبر: 55662302 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خرید سپتیک تانک و پیش تصفیه فاضلاب شهری کمک به محیط زیست و آب‌های زیرزمینی

خرید سپتیک تانک و نصب تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب در پروژه‌های انبوه‌سازی و عمرانی مهمترین عامل بازداردنده در برابر آلودگی آب و خاک در مناطق کم برخوردار و کمتر توسعه یافته کشور می‌باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از آبراهه، امروزه درباره اثرات رهاسازی فاضلاب در محیط زیست و اکوسیستم شهری و روستایی تحقیقات زیادی صورت گرفته است. برای پی بردن به اهمیت تصفیه پساب‌ها در محیط زیست در وهله نخست باید به اثرات منفی رهاسازی فاضلاب در آن توجه کنیم. برای این منظور، تحلیل مواد تشکیل‌دهنده پساب‌های شهری و صنعتی اهمیت فراوانی دارد. در این مطلب قصد داریم به اهمیت تصفیه فاضلاب، اثرات زیست‌محیطی و مخرب رهاسازی فاضلاب و روش‌های تصفیه فاضلاب بپردازیم.

فاضلاب شهری و صنعتی از چه چیزی تشکیل می‌شود؟    

به‌طورکلی، مواد تشکیل‌دهنده فاضلاب شهری و صنعتی را می‌توانیم در انواع زیر تقسیم‌بندی کنیم.

  1.  بقایای املاح، سموم و آفت‌کش‌ها، کودهای شیمیایی و عناصر کمیاب
  2. -فلزات سـنگین و مواد آلی
  3. نمک‌ها که با تأثیر بر خواص فیزیکی و شیمیایی خاک موجب تغییر در سامانه جذب آب توسط گیاه می‌شوند
  4. نیترات‌ها

رهاسازی فاضلاب چه اثراتی بر محیط زیست دارد؟

یکی از اثرات مخرّب رهاسازی فاضلاب در محیط زیست افزایش قلیاییت خاک است که ممکن است بـه‌دلیل غلظت زیاد سدیم اتفاق بیفتد، در اثر افزایش سدیم، کانی‌های رسـی متـورم و پراکنـده گردیـده و موجـب تخریـب ساختمان خاک و کاهش نفوذپذیری آن می‌شوند.

در استفاده از فاضلاب تصفیه‌نشده به‌منظور آبیاری، بسیاری از پاتوژن‌ها و تخم‌های انگلی، در خـاک فیلتـر می‌شوند. هر چند که ویروس‌ها و کیست‌آمیب‌ها در مقایسه با باکتری‌ها با توجه به قدرت ماندگاری بـالا، مـدت زمـان طـولانی در خـاک زنـده می‌مانند.

ترکیبات نیترات‌دار موجود در فاضلاب تا عمق زیادی همـراه آب در خاک حرکت کرده و مخاطرات زیادی را در استفاده از منابع آب زیرزمینی به وجود می‌آورند.

پساب‌ها و فاضلاب بـه‌دلیـل غنی بودن از عناصر مغذی و داشتن میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا در صورت استفاده غیراصولی، می‌توانند به منابع آب سـطحی راه یابند و باعث آلودگی آب‌های زیرزمینی شود.

ذرات معلق معدنی و آلی در صورت عدم تصفیه فاضلاب خام، ممکن است باعث انسداد خلل و فـرج خـاک به‌ویژه در لایه‌های سطحی شوند و منافذ نفوذپذیر خاک را مسدود نماید و در صورت عدم برنامه‌ریزی برای تصفیه فاضلاب به‌صورت اصولی، انتشار بوی نامناسب آن از اثرات سوء دیگری است که می‌تواند برای ساکنین مناطق هم‌جوار و همچنین کارگران شاغل در پروژه‌های ناخوشایند و آزاردهنده باشد.

روش‌های تصفیه فاضلاب کدامند؟

1- تصفیه فیزیکی: در این روش تصفیه فاضلاب، از روش‌های فیزیکی برای تصفیه آن استفاده می‌کنند. جمع‌آوری آشغال‌ها، شناورسازی، ته‌نشین کردن و هوادهی از جمله این روش‌ها هستند.

2- تصفیه زیستی: در این روش برای تجزیه مواد آلی موجود در فاضلاب از میکروارگانیسم‌ها برای متابولیزه کردن آن‌ها  استفاده می‌کنند. این روش شامل روش‌های هوازی، بی‌هوازی و کمپوست است مانند انواع سپتیک‌های بی‌هوازی و فیلترهای بیولوژیکی.

3- تصفیه شیمیایی: تصفیه شیمیایی به روش‌هایی اطلاق می‌شود در آن‌ها از واکنش‌های شیمیایی برای تصفیه فاضلاب استفاده می‌کنند. از مهم‌ترین موارد ذیل این روش می‌توانیم به انعقاد شیمیایی و الکتریکی اشاره کنیم.  

خرید سپتیک تانک و پیش تصفیه فاضلاب شهری کمک به محیط زیست و آب‌های زیرزمینی

شرکت آبراهه زلال مشاور، طراح و مجری طرح‌های زیست محیطی و عمرانی در کشور، دارای رتبه‌بندی از سازمان برنامه و بودجه و با بیش از 15 سال تجربه اجرایی و با انگیزه ساخت ایرانی آباد و کمک به بخش صنعت ساختمان و محیط زیست کشور با  بهره‌گیری از مهندسان و متخصصین مجرب در رشته‌های، معماری، عمران، تاسیسات، محیط‌زیست، شیمی، آب و فاضلاب آمادگی خود را در زمینه‌های ذیل اعلام می دارد:

  1.   طراحی و اجراء ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و بیمارستانی.
  2. مشاوره، طراحی و اجراء کلیه سیستم‌های مکانیک، برق، تاسیسات و ابنیه.
  3. مشاوره، طراحی و اجراء کلیه مراحل بازسازی و مرمت پروژه‌های ساختمانی (اداری، تجاری، مسکونی، بیمارستانی)
  4. نقشه‌برداری و تهیه آنالیز و متره برآورد پروژه‌های عمرانی بر اساس فهرست بها سازمان برنامه و بودجه.
  5. محوطه سازی و ایجاد فضای سبز و طراحی فضاهای کاربردی شهری.
  6. طراحی و اجراء ساختمان‌های پیش‌ساخته مسکونی، اداری، تجاری و بیمارستانی  (LSF – KNAUF )
  7. طراحی و ساخت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب جهت حذف عوامل آلوده‌کننده از پساب‌های خروجی صنایع و مجتمع‌های  مسکونی و پساب‌های بیمارستانی (طراحی پکیج‌های فلزی و بتنی در تصفیه خانه)
  8.   ساخت و فروش سیستم‌های پیش‌ساخته بتنی و پلی اتیلن تصفیه فاضلاب از قبیل انواع سپتیک تانک، منهول، فیلتر، چربی‌گیر و غیره.
  9. اصلاح طرح‌های ناکارآمد و ارائه روش‌های کاربردی جهت راه‌اندازی مجدد و رفع نواقص از تصفیه‌خانه‌های موجود.
  10. طراحی و ساخت تصفیه خانه‌های آب و تولیدکننده سیستم‌های ازن زنی و ازن ژنراتورهای خانگی و صنعتی.
  11. ساخت و فروش انواع سختی‌گیر، دیایونایزر، اسمز معکوس(RO)، چربی‌گیر صنعتی DAF، فیلترهای شنی، کربن فعال و دیاتومیت جهت تصفیه آب و فاضلاب.
  12. آموزش پرسنل و ارائه برنامه‌های بهره‌برداری و نگهداری از تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب و ارائه طرح‌های زیست محیطی.

خرید سپتیک تانک و پیش تصفیه فاضلاب شهری کمک به محیط زیست و آب‌های زیرزمینی

*چندین شرکت برتر بین‌المللی که در زمینه‌های تصفیه آب و فاضلاب و فعالیت‌های محیط‌زیستی به صورت تخصصی سابقه  چشمگیری دارند عبارتند از : TwinOxide International - Enthec Watertreatment - Dutch Water Group - Hydrotense Europe - ClearFox, Clear Fox - Liquid Filtration Systems -  Iransate- Pipelife - Iran Sate – Aquarobur - Pcawater و بسیاری دیگر که آبراهه زلال در تلاش برای الگوبرداری و استفاده از تجارب ارزشمند آن‌ها می‌باشد.

00982144229771

00989127309833

 به صفحه رسمی اینستاگرام آبراهه زلال بپیوندید.

نتیجه‌گیری

تصفیه فاضلاب برای جلوگیری از اثرات منفی رهاسازی فاضلاب در اکوسیستم فعالیت‌های صنعتی و خانگی بسیار اهمیت دارد. در تصفیه فاضلاب باید به اصول و استانداردهای مربوط به حذف ترکیبات مضر و حد مطلوب آن برای آبیاری توجه کنیم. با توجه به کمبود منابع آبی در جهان تصفیه فاضلاب به‌عنوان روشی بسیار کارآمد مورد توجه بسیاری از کشورها است.

منبع:www.abraheh.com

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما