شناسهٔ خبر: 55662198 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درخواست ماکرون از روسیه برای خروج از زاپروژیا

اکرم ترابی

براساس اعلام کاخ الیزه، رئیس‌جمهوری فرانسه در جریان گفت‌وگو با همتای اوکراینی خود، به بیان نگرانی‌هایش بر سر خطرات پیش روی تاسیسات هسته‌ای اوکراین پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که او از پیشنهاد دیده‌بان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اعزام هیاتی از ناظران به اوکراین برای بررسی وضعیت نیروگاه اتمی زاپروژیا حمایت می‌کند.

در روزهای اخیر توجهات به سمت درگیری‌ها در مجاورت نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا در جنوب اوکراین متمرکز شده است. هر دو طرف یکدیگر را به خاطر ایجاد خطراتی برای بزرگ‌ترین تأسیسات هسته‌ای اروپا که روسیه آن را تحت کنترل گرفته، مقصر می‌دانند. با این حال این تاسیسات هنوز به دست تکنسین‌های اوکراینی اداره می‌شود.

پیشتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفته بود که در جریان تماس روز سه‌شنبه با ماکرون درباره «تروریسم هسته‌ای روسیه» در نیروگاه اتمی زاپروژیا در جنوب اوکراین صحبت کرده است.

رهبر فرانسه همچنین در این تماس از درخواست ولودیمیر زلنسکی برای خروج نیروهای روسیه از نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا حمایت کرد. براساس بیانیه کاخ الیزه، ماکرون در تماس تلفنی با همتای اوکراینی‌اش نسبت به امنیت و ایمنی تاسیسات‌های هسته‌ای اوکراین به دلیل حضور و اقدام نیروهای روسیه ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام

نظر شما