شناسهٔ خبر: 55661696 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به «جام‌جم» از تایید حکم اعدام قاچاقچی دختران خبر داد

الکس پای چوبه‌دار

شهروز سخنور، معروف به الکس، مادرش و مانلی سه ضلع مثلثی بودند که شبکه سازمان‌یافته فساد و قاچاق دختران به خارج از کشور را هدایت می‌کردند. الکس در حالی که تصور می‌کرد در مالزی، حاشیه‌ای امن برای خودش درست کرده، در تور اطلاعاتی پلیس اینترپل گرفتار شد و آبان سال 1399 تحویل پلیس ایران شد. بعد از آن مادرش و مانلی که دو بازوی او در اقدامات مجرمانه‌اش بودند، دستگیر شدند. حالا بعد از 21ماه از انهدام این باند، سرکرده شبکه به اعدام محکوم شده و با تایید این حکم در یک قدمی چوبه دار قرار دارد.

صاحب‌خبر -
آخرین وضعیت این پرونده جنجالی، پرسش دیروز خبرنگار جام‌جم از سخنگوی دستگاه قضا بود که مسعود ستایشی در پاسخ به آن گفت: اتهام فرد مورد اشاره راه‌اندازی شبکه سازمان‌یافته فساد است. با توجه به این‌که در حوزه فساد و مقابله با آن با کسی تعارف نداریم و این موضوع مورد تاکید رئیس قوه‌قضاییه و بزرگان نظام در عرصه‌های مختلف است و رهبر معظم انقلاب نیز همواره به آن تاکید داشته‌اند، دستگاه قضا در حوزه مقابله با شبکه‌های سازمان‌یافته فساد، اقدامات مثبتی انجام داده و نمونه آن رایی است که برای این فرد صادر و به مجازات اعدام با رای قطعی محکوم شده است. وی گفت: متهم دیگر پرونده به اتهام فراهم کردن موجبات فساد به تحمل هشت‌سال حبس محکوم شده و حکم در حال اجراست ومتهم دیگر نیز در این پرونده هست که هنوز حکم او اجرا نشده و در شرف اجراست.شهروز از سال۹۰ اقدامات غیرقانونی‌اش را در آمریکا آغاز کرد و با افشای اقداماتش، از این کشور اخراج شد و به دبی مهاجرت کرد. او آنجا هم دست از جنایت‌های سیاه خود برنداشت و چند ماه بعد طی یک پرونده تجاوز به عنف شناسایی و دستگیر شد. یکی از دختران که طعمه‌های شهروز را برایش شکار می‌کرد، درباره اقدامات مجرمانه این فرد خطرناک می‌گوید: «شهروز همراه چند نفر دیگر در دبی اقدام به گروگانگیری اعضای یک خانواده کردند. آنها جلوی چشم پدر خانواده به مادر خانواده و دختر آنها تجاوز کردند. وی پس از دستگیری به خاطر این کار شش ماه زندانی و بعد هم دیپورت شد.» شهروز پس از اخراج از امارات راهی ایران شد و چندی بعد مادرش هم با ترک آمریکا نزد او آمد. مادر و پسر در ایران شبکه اسکورت دختران را راه‌اندازی کردند و برای شکار طعمه‌هایشان سراغ اینستاگرام رفتند. آن‌طور که همدستانش فاش کرده‌اند، او بیشتر طعمه‌هایش را از میان دخترانی که عکس‌های نیمه عریان از خود به اشتراک گذاشته بودند، انتخاب می‌کرد و در دایرکت با آنها وارد گفت‌وگو می‌شد. وی پس از شکار دختران، آنها را به مالزی می‌کشاند و از آنها سوءاستفاده می‌کرد.
از میلاد تا بابک
مهم‌ترین متهمانی که مسعود ستایشی،‌ سخنگوی دستگاه قضا دیروز آخرین وضعیت پرونده آنها را تشریح کرد: 
میلاد حاتمی: این پرونده ۲۲ متهم دارد. در ابتدای امر در دادسرا مورد بررسی دقیق قرار گرفت و با صدور قرار جلب دادرسی و کیفرخواست از ناحیه مدعی‌العموم به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارجاع شد.
بابک زنجانی: تاکنون حدود ۵۰۰ میلیون دلار به وزارت نفت واگذار شده است. مجموع رد مال متهم به شرکت نفت حدود یک میلیارد و ۹۶۶ میلیون یورو است. سرنخ‌های بسیار خوبی از اموال متهم در خارج از کشور به دست آمده است. متهم در حال حاضر در زندان است.
مصطفی تاج‌زاده: اتهام این شخص تشویش اذهان عمومی و اتهام دیگر تبلیغ علیه نظام است.
حمید نوری‌: در سخت‌ترین شرایط نگهداری می‌شود و از دسترسی‌های اولیه همچون تماس با خانواده محروم شده و هیچ ارتباطی با خانواده ندارد. هنوز حکم دادگاه به زبان فارسی را به حمید نوری نداده‌اند و فرصت تجدید‌نظرخواهی رو به پایان است.

نظر شما