شناسهٔ خبر: 55661572 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

افزایش بهای نفت خام در بازار انرژی

قیمت نفت خام امروز در معاملات جهانی به دلیل امیدواری سرمایه گذاران از آینده بازار تقاضا روندی صعودی به خود گرفت.

صاحب‌خبر -

کارشناسان بازار انرژی می گویند به نظر می‌رسد با توجه به سهم نفت و بنزین در بازار‌ جهانی انرژی، میزان تقاضا علی رغم مشکلاتی هم چون همه گیری کرونا قرار است ثابت بماند و کمتر تحت تاثیر رکود جهانی اقتصاد قرار گیرد.

از همین روی امروز در بازار‌های جهانی بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۲ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۰.۳ درصد افزایش، ۸۶ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

در روز‌های گذشته دو شاخص نفتی به دلیل ارائه برخی از گزارش‌ها از رکود اقتصادی آمریکا در ماه‌های آینده حدود ۳ درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کارشناسان معتقدند کاهش ذخایر بنزین آمریکا برای دومین هفته متوالی به سرمایه گذاران این اطمینان را داده است که میزان تقاضا می‌تواند در نوسان باشد و این اطمینان را به خریداران داده است که می‌توانند در بازار انرژی سرمایه گذاری کنند.

بسیاری، اما معتقدند بازار نفت همچنان تحت فشار رکود جهانی باقی خواهد ماند، زیرا نگرانی‌های جهانی از رکود اقتصادی روندی ادامه دار دارد.

در گزارش‌های منتشر شده در هفته‌های اخیر در آمریکا آمده است که ذخایر نفت و گاز این کشور برای چندین هفته پیاپی روندی کاهشی داشته است.


افزایش بهای نفت خام در بازار انرژی

نظر شما