شناسهٔ خبر: 55661463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تلاش جهادی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در مجتمع پالایشگاهی گاز مایع ۱۲۰۰

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران مهدی محسنی درجمع خبرنگاران اظهار کرد: با راه اندازی این مجتمع به دست توانمند کارکنان پرتلاش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، روزانه ۲۰۰ میلیون فوت مکعب گاز به عنوان خوراک پالایشگاه بید بلند خلیج فارس تامین می شو.

وی بیان کرد: از دیگر مزایای مهم راه اندازی مجتمع پالایشگاهی گاز مایع ۱۲۰۰ می توان به ارسال ۲۰ هزار بشکه مایعات گازی به پتروشیمی بندر امام اشاره کرد.

سرپرست روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته توسط مدیریت این شرکت در آینده نزدیک این مجتمع توانایی تامین ۲۰۰ میلیون فوت مکعب گاز پتروشیمی بید بلند خلیج فارس و ۲۶ هزار بشکه مایعات گازی پتروشیمی بندر امام به دست توانای کارکنان تعمیرات و گاز و گاز مایع شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران را دارد.

محسنی عنوان کرد:شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت های مهم زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است.

وی گفت:گچساران دومین تولید کننده نفت خام بوده و قرار گرفتن تأسیسات این شرکت در چهار استان کهگیلویه و بویر احمد ، خوزستان ، بوشهر و فارس از ویژگی های این شرکت است که در کنار قرار گرفتن تلمبه خانه عظیم گوره و چندراهه نفت خام صادراتی کشور در حوزه عملیات این شرکت گچساران را به قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل کرده است.   

سرپرست روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: نفت گچساران و چند شرکت مهم دیگر با خط لوله به تلمبه خانه گوره منتقل می شود و با افزایش فشار در نهایت به سمت پایانه خارک جهت صادرات هدایت می شود.

محسنی بیان کرد:راهبری تمام این مراحل ، تعمیر و نگهداری این تأسیسات بر عهده شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران است.

انتهای پیام/

نظر شما