شناسهٔ خبر: 55661039 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

آمریکا: برنامه‌ای برای کاهش یا تعلیق تحریم های غیرهسته‌ای ایران نداریم
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد که ایالات متحده نقطه نظرات خود درخصوص پیش‌نویس نهایی اتحادیه اروپا بر سر احیای برجام را به طور خصوصی و مستقیم به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهد رساند.به گزارش رویترز، پرایس عنوان کرد که تنها راه برای بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای با ایران این است که تهران "مطالبات فرعی" خود را کنار بگذارد.سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت: دیپلماسی تنها راه برای اعمال محدودیت بر برنامه هسته‌ای ایران است. ما آماده‌ایم تا تنها بر سر همین مسئله مذاکره کنیم. اگر ایران نتواند بازگشت به برجام را بپذیرد، آمریکا آماده اعمال تحریم خواهد بود. آنچه در پرونده هسته‌ای ایران قابل مذاکره است، تکمیل شده و ما موضع خود را که به اروپایی‌ها تحویل داده‌ایم، فاش نمی‌کنیم.ندپرایس گفت:‌ ما هیچ برنامه‌ای برای کاهش یا تعلیق تحریم‌های اعمال شده علیه ایران که به پرونده هسته‌ای مربوط نیست، نداریم.

افزایش حقوق، تا پایان ماه آینده نهایی خواهد شد
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری، تصریح کرد: سازمان امور اداری و استخدامی کشور پیش از این پیشنهادی برای افزایش حقوق این عزیزان ارائه داده بود و با سازمان برنامه و بودجه جلسات مشترکی تشکیل شد و افزایش حقوق کارمندان دولت با تمرکز بر افرادی که دریافتی پایین‌تری دارند پیشنهاد شد.او افزود: باید این پیشنهاد مراحل نهایی خود را طی کند تا امکان اجرایی شدن آن فراهم شود؛ پیش‌بینی ما این است تا پایان ماه آینده این موضوع فراهم شود.

کیهان: اگر انرژی هسته‌ای را فقط برای تأمین برق کشور هم در نظر بگیریم، این همه هزینه ارزشش را داشته است
روزنامه کیهان نوشت: با مصرف بیش از ۲۸۰ هزار گیگاوات ساعت انرژی الکتریکی در سال، رتبه نوزدهم را در میان کشور‌های جهان داریم. مصرفی که روندی افزایشی دارد و در افقی نه چندان دور با رواج خودرو‌های الکتریکی، توسعه قطار‌های برقی بین‌شهری، تکمیل زیرساخت‌های دولت الکترونیک برای ارائه خدمات غیرحضوری، هوشمندسازی اماکن و ساختمان‌ها و... بسیار بیش از این نیز خواهد بود.به نظر می‌رسد اکنون پاسخ به این سؤال چندان سخت نباشد: «این همه پافشاری بر بهره‌مندی از انرژی هسته‌ای و به جان خریدن هزینه‌های آن، ارزش داشت؟» حتی اگر مصارف دیگر انرژی هسته‌ای در رادیوداروها، آب‌شیرین‌کن‌های دریایی، پیش‌ران‌های هسته‌ای و... را نادیده گرفته و فقط تأمین برق مورد نیاز کشور را در نظر بگیریم؛ پاسخ واضح است: «بله؛ ارزش داشت.»

سخنگوی قوه قضاییه: پرونده هواپیمای اوکراینی در روزهای آینده به دادگاه اعاده می‌شود
مسعود ستایشی در نشست خبری دیروز در پاسخ به سوالی درباره  آخرین وضعیت پرونده هواپیمای اوکراینی گفت: پرونده با صدور قرار جلب به دادرسی به دادگاه رفت. دادگاه ویژه‌ای در سازمان قضائی نیروهای مسلح مسئول رسیدگی به این پرونده بود.  این پرونده با اعتقاد به نقص تحقیقات به دادسرا ارسال شد که این موضوع هم به خاطر اعتراض به نظریه کارشناسی بود.  دادسرا در راستای رفع نقص اقداماتی انجام داد و  ظرف روزهای آینده به دادگاه ارسال می‌شود. کارشناسی غنی در این پرونده صورت گرفته اما پرونده طبق حق شکات مورد اعتراض قرار گرفت.  کار ابلاغ در حال انجام است و ظرف روزهای آینده این پرونده به دادگاه اعاده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اتهامات تاج‌زاده اعلام شد
طبق گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه صبح روز ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ جلسه رسیدگی به اتهامات مصطفی تاجزاده با سه عنوان اتهامی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شده بود.در این جلسه که به ریاست قاضی صلواتی تشکیل شده بود نماینده دادستان کیفرخواست متهم را که در ۳۶ صفحه تنظیم شده بود قرائت کرد.در کیفرخواست صادر شده علیه تاجزاده سه عنوان اتهامی از جمله اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی ذکر شده است.پس از قرائت کیفرخواست، رئیس دادگاه از متهم خواست به سوالات مطرح شده پاسخ دهد و در خصوص اتهاماتی که به وی وارد گردیده توضیح دهد و از خود دفاع کند که تاجزاده سکوت کرد.پس از این، قاضی صلواتی با توجه به تفهیم اتهام متهم و سکوت تاجزاده در برابر سوالات دادگاه به وی فرصت دفاع آخر را داد که تاجزاده مجددا سخن یا دفاعی را مطرح ننمود و در نتیجه رئیس دادگاه ختم رسیدگی را اعلام نمود تا در مهلت قانونی مقرر نسبت به صدور رای اقدام نماید.

خروج ۵ کشتی حامل مواد غذایی از بنادر اوکراین
به گزارش ایلنا وزارت دفاع ترکیه صبح دیروز -سه‌شنبه- با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در توئیتر  اعلام کرد که پنج کشتی بارگیری شده از محصولات کشاورزی از بنادر اوکراین خارج شده‌اند.در این بیانیه آمده است که سه کشتی باری از بندر چرنومورسک و دو کشتی از یوژنی حرکت کرده‌اند.وزارت دفاع ترکیه تاکید کرد که نمایندگان مرکز هماهنگی مشترک در استانبول امروز چهار کشتی باری خالی را که قرار است برای حمل غلات عازم اوکراین شوند، بازرسی خواهند کرد.مرکز هماهنگی مشترک استانبول شامگاه گذشته‌ تردد ۵ کشتی حامل غلات از بنادر اوکراین را تایید کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما