شناسهٔ خبر: 55660627 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری، ۲۶ مرداد ۱۴۰۱؛ از ۷ یا ۸ اصلاحیه ایران روی متن پیش نویس توافق احیای برجام تا تجمع مردم شهرکرد به خاطر آب

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

اعلام اسامی هنرمندان ممنوع‌الکار در هفته آینده
محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی گفت: اسامی هنرمندانی که احتمالا دچار ممنوع‌الکاری می‌شوند هفته آینده اعلام خواهد شد و وضعیت سینماگرانی که در ماجرای بیانیه مربوط به خوزستان و حاشیه‌های جشنواره کن دچار مشکل شدند، مشخص می‌شود. او گفت: درباره بیانیه ۱۷۰ نفر گفتیم این جریان به سازمان سینمایی مربوط نیست. از ما درخواست کردند، ما هم از دوستان (امضاکنندگان) درخواست کردیم که اگر بیانیه را نخوانده بودند یا اطلاعی نداشتند به طور رسمی اعلام کنند که دچار مشکلات عدیده نشوند.

مبالغ علی الحساب برای معلمان
سخنگوی دولت گفت: رتبه بندی معلمان اجرا شده و سازمان برنامه و بودجه مبلغی را به عنوان علی الحساب در اختیار گرفته و پیش از تکمیل فرآیند، مبالغی به صورت علی الحساب در پایین‌ترین سطح رتبه بندی پرداخت خواهد شد و پس از آن تکمیلی پرداخت می‌شود.

الکس به اعدام محکوم شد
مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره بازداشت یکی از سر شبکه‌های فساد به نام الکس (شهروز سخنوری) گفت: این فرد به اعدام محکوم شد همچنین متهمان دیگر به موجب فراهم کردن زمینه فساد به هشت سال حبس محکوم شدند و حکم در حال اجرا است. متهم دیگری هم در پرونده است که حکم وی هنوز اجرا نشده است.

تجمع مردم شهرکرد به خاطر آب
فارس نوشت: امروز حدود ۵۰۰ نفر از مردم با در دست داشتن دست‌نوشته‌ها و سر دادن شعار‌هایی نظیر «زاده سرچشمه‌ایم تشنه‌ایم تشنه‌ایم» و «مسؤول بی‌کفایت استعفا استعفا» خواستار برطرف شدن مشکل آب شرب شهر شدند.

طلاق برای دریافت حقوق پدر فوت شده
عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گفته می شود حدود ۳۰ درصد طلاقها صوری است، گفت: طبق گفته مسوولان دفاتر همان زنانی که طلاق می گیرند بلافاصله درخواست صیغه ۹۹ ساله می کند تا به زندگیشان ادامه دهند؛ طلاق می گیرند تا طلاقنامه ارائه کرده و زن حقوق پدر فوت شده را بگیرد.

شناسایی اولین مورد آبله میمونی در کشور
پدرام پاک آیین سخنگوی وزارت بهداشت از مشاهده اولین مورد آبله میمونی در کشور خبر داد. وی با اعلام این خبر اظهار داشت: شناسایی این مورد با همکاری بیمار که یک بانوی ۳۴ ساله است و خانواده او از طریق مشاهده ضایعات پوستی بیمار صورت گرفته است؛ بیمار که در اهواز سکونت دارد، بلافاصله قرنطینه شده و با تایید آزمایش های اولیه و نهایی در حال طی کردن دوره بیماری خود در منزل است.

سی‌ان‌ان: ایران خواستار دریافت غرامت در صورت خروج آمریکا از برجام شده
سی‌ان‌ان به نقل از یک دیپلمات در منطقه که اشاره‌ای به نام او نشده نوشته تهران به دنبال دریافت ضمانت‌هایی است مبنی بر اینکه چنانچه رئیس‌جمهور بعدی آمریکا از برجام خارج شود غرامت دریافت می‌کند. این دیپلمات منطقه که در جریان وضعیت مذاکرات قرار گرفته گفته ایران ملاحظاتی درباره احتمال خروج رئیس‌جمهور بعدی آمریکا از برجام و از سرگیری تحریم‌ها دارد.

ارائه تضمین به روسیه درباره احیای برجام
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین عنوان کرد که به نظر مسئله تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی " حل و فصل" شده است و ایرانیان در پاسخ اخیر خود وارد این مبحث نشده‌اند. نماینده روسیه در مذاکرات وین در ادامه اظهار کرد که روسیه تضمین‌هایی دریافت کرده که می‌تواند علی‌رغم تحریم‌های آمریکا به همکاری هسته‌ای خود با ایران ادامه دهد.

۷ یا ۸ اصلاحیه ایران روی متن پیش نویس توافق احیای برجام
جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس درباره اطلاع‌رسانی دولت از متن پیش‌نویس احیای برجام، می‌گوید که مجلس هنوز متن را ندیده است. آوردن متن به مجلس اجبار نیست، ولی قانونا دولت باید متن را به مجلس می‌آورد و ما می‌دیدم که پیشنهاد اروپایی‌ها چیست. ایران روی متن نظراتی دارد و ۷ یا ۸ مورد را اصلاح کرده است و به طرف اروپایی داده‌ایم تا آن‌ها مشورت و نتیجه را اعلام کنند.

تایید اختلال در دسترسی به اینستاگرام
روز گذشته تعداد زیادی از کاربران اینترنت از کندی در دسترسی به شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر دادند. بنابر اعلام وزارت ارتباطات کندی اخیر در دسترسی به برخی پلتفرم‌های خارجی، ناشی از مشکل موقت در اینترنت کشور بوده و رفع شده است. شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرده: روز گذشته برخی از لینک‌های ارتباطی شمالی کشور از مبدا کشورهای همسایه برای ساعاتی دچار اختلال شد، که این اختلال باعث ایجاد مشکل در تامین ترافیک برخی پلتفرم های خارجی شده بود. این مساله با جایگزینی ظرفیت های پشتیبان در ساعات پایانی شب گذشته مرتفع شد. این اختلال بیشتر ارتباطات ثابت کشور را تحت تاثیر قرار داده بود.

آمریکا خواستار آزادی زندانیان دوتابیعتی شد
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در توییتی نوشت: سیامک نمازی تاکنون ۲۵۰۰ روز را به طور ناحق در ایران زندانی بوده است. ما مصمم هستیم که برای آزادی وی تلاش کنیم و اطمینان حاصل کنیم که دیگر آمریکایی‌ها که به طور ناحق توسط ایران زندانی شده‌اند - ازجمله باقر نمازی، پدر وی - بتوانند به وطن بازگردند.

محکومیت نماینده مجلس به ۲ سال حبس
فارس نوشت: شعبه ۶۷ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، رأی قطعی پرونده کانال موسوم به «حساب‌کشی» را صادر کرد و طبق آن، اردشیر مطهری، نماینده گرمسار و آرادان در مجلس به همراه یک نفر دیگر، گرداننده اصلی این کانال تشخیص داده شده است. بر این اساس نماینده گرمسار و آرادان در مجلس به اتهام مشارکت در نشر اکاذیب به تحمل دو سال حبس تعزیری و از بابت توهین به پرداخت ۸۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده است. ساعتی پس از این خبر، اردشیر مطهری ادعای محکومیت خود به حبس تعزیری را رد کرد و گفت که پرونده اش در دیوان عالی در حال بررسی و منتج به حکمی مبنی بر حبس تعزیری نشده است. مطهری درباره اینکه، آیا محکومیتش مشمول حبس تعلیقی شده یا نه، گفت که حبس تعلیقی، اثر موثری ندارد و البته که همین حکم نیز در دیوان عالی در حال بررسی است.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما