شناسهٔ خبر: 55660564 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

برای رتبه بندی معلمان، مبالغی به صورت علی الحساب پرداخت خواهد شد
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت اجرای قانون رتبه بندی معلمان، خاطرنشان کرد: خبر خوش آنکه بعد از بیش از ۱۰ سال بلاتکلیفی معلمان، پیش از یک‌سالگی دولت سیزدهم وعده رئیس‌جمهور به مرحله اجرا در آمد. اساساً آئین نامه قانوناً در چارچوب قانون تعریف می‌شود و امکان خروج از قانون وجود ندارد و اصلاحات لازم در تبیین نامه صورت گرفته و رتبه بندی معلمان اجرا شده و سازمان برنامه و بودجه مبلغی را به عنوان علی الحساب در اختیار گرفته و پیش از تکمیل فرآیند، مبالغی به صورت علی الحساب در پایین‌ترین سطح رتبه بندی پرداخت خواهد شد و پس از آن تکمیلی پرداخت می‌شود.

محکومیت یک سر شبکه‌ فساد به اعدام
مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره بازداشت یکی از سر شبکه‌های فساد به نام الکس (شهروز سخنوری) که دو سال پیش به همراه مادر و فردی که رابط وی بود، دستگیر شد، گفت: راه اندازی شبکه سازمان یافته فساد از اتهامات این فرد است.وی ادامه داد: این فرد به اعدام محکوم شد همچنین متهمان دیگر به موجب فراهم کردن زمینه فساد به هشت سال حبس محکوم شدند و حکم در حال اجرا است. متهم دیگری هم در پرونده است که حکم وی هنوز اجرا نشده است.

دریادار سیاری: از سال ۸۷ تاکنون ۲۵۰ یا ۲۶۰ کشتی مورد تهاجم را نجات داده‌ایم
دریادار سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش درباره جزئیات حوادث رخ داده در دریای سرخ توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در خصوص حضور و درگیری با تعداد زیادی از دزدان دریایی اقدامات زیادی انجام شده و موفق بودیم و به نظر ۲۵۰ یا ۲۶۰ کشتی که تا حالا مورد تهاجم قرار گرفته بود، توسط نیروی دریایی نجات یافته‌اند.دریادار سیاری گفت: اخیرا تعدادی قایق به کشتی ما حمله می‌کنند و گروه اسکورتی که در آنجا حضور داشته با هدایت و فرماندهی ناوشکن جماران اقدام کرده و کشتی سالم به مسیر خود برگشته است.

میلاد حاتمی در بازداشت است
سخنگوی قوه قضائیه در خصوص پرونده میلاد حاتمی گفت: فرد مورد نظر به اتهام افساد فی الارض، پولشویی و اخلال در نظام ارزی در بازداشت به سر می‌برد.مسعود ستایشی در پاسخ به سوالی در خصوص پرونده میلاد حاتمی و اینکه چند نفر متهم هستند؟ گفت: در رابطه با این پرونده، ۲۲ متهم مطرح بودند. پرونده در دادسرا بررسی و با صدور قرار جلب دادرسی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع و فرد مورد نظر به اتهام افساد فی الارض، پولشویی و اخلال در نظام ارزی به همراه فرد دیگری به اتهام افساد فی الارض، پولشویی و اخلال در نظام اقتصادی در بازداشت به سر می‌برند.وی افزود سایر متهمان با وثیقه فعلاً آزاد هستند.

پیگیری سفیر ایران در دوحه برای پخش مسابقات جام جهانی در صداوسیما
حمیدرضا دهقانی در این ارتباط در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «در ملاقاتی که با آقای یوسف العبیدلی مدیر اجرایی شبکه "beIN Sports"داشتم در خصوص پخش تلویزیونی مسابقات جام جهانی برای صداوسیمای کشورمان گفت‌وگو کردم.»وی افزود: «شبکه بین اسپرت که در سال ۲۰۱۲ تأسیس شده است پوشش دهنده رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ است و به زودی ملاقات دیگری بین دو طرف داریم و توافق حق پخش مسابقات امضا خواهد شد.»

نظر شما