شناسهٔ خبر: 55659100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

خبرنگاران قطب‌نمای فکری جامعه هستند

«عزت‌خواه» گفت: خبرنگاران قطب‌نمای فکری جامعه هستند به شرط آنکه گرفتار آهنربای هوس‌ها، سودها، تعصب‌ها و غیره نشوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، «حسنعلی عزتخواه» مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران فعال عرصه آموزش و پرورش با اشاره به کسب رتبه یک کنکور تجربی کشور و رتبه یک کنکور ریاضی منطقه سه توسط دانش‌آموزان این استان، اظهار داشت: سرمایه‌های انسانی ما ثابت کردند که محرومیت‌ها و نداشتن امکانات نمی‌تواند محدودیت ایجاد کند و امیدواریم این آخرین دستاوردهای ما در بحث علمی نباشد و در آینده شاهد موفقیت‌های بیشتری در عرصه آموزش و پرورش باشیم.

وی با اشاره به نقش خانواده‌ها در موفقیت دانش‌آموزان، افزود: تربیت در متن تعلیم است و تعلیم و تربیت به تنهایی از مدرسه برنمی‌آید و اگر خانواده‌ای خوب کار نکند برای مدرسه سخت است که آن کوتاهی را جبران کند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به مسأله فضای آموزشی اشاره داشت و بیان کرد: در بحث فضاهای آموزشی بیشتر در مرکز استان مشکل داریم و در روستاها امکانات آموزشی خوبی داریم و امیدواریم با کمک خیرین مشکلات فضای آموزشی در مرکز استان هم برطرف شود.

عزت‌خواه با اشاره به اهمیت صدق و کذب خبر و مخبر، گفت: خبرنگاران قطب‌نمای فکری جامعه هستند به شرط آنکه گرفتار آهنربای هوس‌ها، سودها، تعصب‌ها و غیره نشوند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید امیدآفرینی کنند و بدانند معامله‌گر و غوغاسالار نمی‌تواند به رسالت خود عمل کند، ابراز کرد: کشف حقایق باید هدف بزرگ خبرنگاران باشد و مرزها و قلم‌های آنها نباید به اسارت ثروت درآید.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خبرنگاران را منادیان معرفت و آگاهی دانست و تأکید کرد: ما به کمک رسانه‌ها در عرصه آموزش و پرورش نیاز داریم.

«سید علی‌محمد دانشی» مشاور عالی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین با بیان اینکه نقش آگاهی‌بخشی خبرنگاران به عنوان سربازان جهاد تبیین، رسالت سنگینی بر دوش آنها قرار داده است، گفت: با باز شدن پنجره‌های نقد رسانه‌ها، مسیرهای توسعه به مسئولان نشان داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هفته خبرنگار فرصت مغتنمی است تا خودمان را بازنگری کنیم که آیا می‌توانیم در توسعه کیفی رسالتی که بر دوش داریم کاری انجام دهیم، اضافه کرد: یکی از حوزه های که باید در آن شاخص‌سازی شود حوزه اخلاق و رسانه است که در مبانی اسلامی همه اینا به زیبایی وجود دارد.

مشاور عالی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بهترین رسانه قرآن است که یک پیام دارد، فرستنده پیام خداوند و گیرنده پیام بشریت است و به زیبایی بایدها و نبایدها در آن بیان شده است.

دانشی بیان کرد ما اهالی رسانه باید بایدها و نبایدهایی داشته باشیم که از خانه مطبوعات می‌خواهیم در این راستا دوره‌های آموزشی تحت عنوان سواد رسانه کلاس برگزار کند.

مشاور عالی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ادبیات استان ما نیاز به بازنگری دارد که این موضوع باید به وسیله خبرنگاران به عنوان معلمین اخلاق بازنگری شود.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته دولت، متذکر شد: مدیران کل باید در هفته دولت بگویند در یک سال گذشته چه عملکردی داشتند تا خبرنگاران اگر جایی مشکلی وجود دارد نقد کنند، ضمن اینکه باید هم نکات مثبت را بازگو کنیم و هم نقد کنیم اما خودزنی نکنیم.

انتهای پیام/

نظر شما