شناسهٔ خبر: 55658085 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رئیس‌ جمهوری تاتارستان روسیه مطرح کرد؛

فعال بودن میز دبیرخانه اتحادیه اوراسیا در گیلان/سفر هیأت تجاری جمهوری تاتارستان به گیلان

موج نیوز

رئیس‌ جمهوری تاتارستان روسیه در ارتباط تصویری با استاندار گیلان گفت: فعال بودن میز دبیرخانه اتحادیه اوراسیا در گیلان و بهره مندی از ظرفیت تجاری منطقه آزاد انزلی عنصری مهم در مسیر توسعه روابط تجاری و اقتصادی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، رستم مینیخانوف رئیس‌ جمهوری تاتارستان روسیه در ارتباط تصویری با استاندار گیلان با اشاره به وجود روابط تجاری گسترده و همکاری‌های اقتصادی مؤثر با ایران، گفت: لازم است رویکردهای جدیدی برای توسعه روابط پیدا کنیم.

وی از سفر هیأتی تجاری از جمهوری تاتارستان به گیلان طی روزهای آتی خبر داد و گفت: هدف از این سفر توسعه روابط و نیز یافتن نقاط اشتراک میان دو طرف است.

رئیس جمهوری تاتارستان با بیان اینکه گیلان از نظر موقعیت ژئوپلیتیکی جایگاه خوبی دارد به ظرفیت های تجاری از جمله بندر و منطقه آزاد انزلی آن اشاره و خاطرنشان کرد: تکمیل کریدور ریلی شمال-جنوب در آینده نزدیک می تواند توسعه تجارت دو کشور را افزایش دهد.

رییس جمهور تاتارستان روسیه

وی به ظرفیت نفتی و کشاورزی بسیار خوب جمهوری تاتارستان اشاره و تصریح کرد: در حوزه علمی و فرهنگی نیز آماده توسعه روابط دو کشور هستیم.

مینیخانوف، فعال بودن میز دبیرخانه اتحادیه اوراسیا در گیلان و بهره مندی از ظرفیت تجاری منطقه آزاد انزلی را عنصری مهم در مسیر توسعه روابط تجاری و اقتصادی خواند و گفت: تلاش می کنیم تا این ظرفیت را مورد استفاده موثر قرار دهیم.

نظر شما