شناسهٔ خبر: 55656619 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مشکل تنش آبی ۴۳۲ روستای گلستان برطرف می‌شود/ بهره‌برداری از ۹۷۵ پروژه استان در هفته دولت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: مشکل تنش آبی ۴۳۲ روستای گلستان با اختصاص ۶ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر استانی رئیس جمهور برطرف خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گلستان، سیدمحمدرضا سیدالنگی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان روز سه‌شنبه در جلسه قرارگاه شهید حسین همدانی ویژه هفته دولت اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب متعهد شده این پروژه را در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) متشکل از قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) و بسیج سازندگی طی ۳۰ ماه به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه، ۵۳ درصد جمعیت گلستان در شهرها زندگی می‌کنند، تاکید کرد: توجه به روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها، از نتایج فراهم‌شدن زیرساخت‌های اساسی مانند آب، برق و گاز در مناطق گوناگون است که دولت سیزدهم به طور جدی تکمیل آن را مورد توجه قرار می‌دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: تخصیص ۶ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی روستایی در این استان بی سابقه و از نشانه‌های خدمات دولت سیزدهم به مناطق محروم است.

سیدالنگی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه ‌های دولت، کمک به اشتغال و توسعه روستاها با تکیه بر ظرفیت‌های منطقه‌ای است که در این راستا قرارگاه توسعه و پیشرفت در ۱۱۰ روستا با الگوبرداری از ۱۰ روستای موفق اشتغال گلستان راه‌اندازی شد.

وی بودجه ۳۵ شهرداری گلستان را افزون بر ۲۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۵۰ درصد این اعتبارات صرف هزینه‌های نگهداری و جاری و ۵۰ درصد دیگر صرف اجرای طرح‌های عمرانی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان از شهرداری ها خواست برای تامین نیاز مالی خود به سمت سرمایه‌گذاری پیش بروند.

وی به طرح‌های هفته دولت امسال شهرداری‌های گلستان اشاره کرد و گفت: در هفته دولت ۱۰۱ پروژه شهرداری‌های استان به بهره‌برداری خواهد رسید که برای ساخت و تکمیل طرح‌ها ۱۶۷ میلیارد و ۷۵۷ میلیون ریال هزینه شد.

سیدالنگی اظهار داشت: همچنین در این هفته عملیات ساخت ۲۰ پروژه با پیش‌بینی ۶۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال اعتبار در شهرداری‌های گلستان آغاز خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان ادامه داد: در حوزه دهیاری‌ها نیز در هفته دولت ۲۳۰ پروژه با ۲۲۵ میلیارد و ۷۹۳ میلیون ریال افتتاح و عملیات اجرایی ۹۴ پروژه با ۱۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال آغاز خواهد شد.

وی افزود: مجموع پروژه‌های عمرانی هفته دولت گلستان هزار و ۲۵۷ پروژه با ۴۲ هزار میلیارد ریال اعتبار است که ۹۷۵ پروژه با ۲۴ هزار میلیارد ریال افتتاح شده و عملیات ساخت ۲۸۲ پروژه با ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر این که بخش زیادی از این پروژه‌ها مربوط به تکمیل زیرساخت‌ها است گفت: تابستان سال گذشته مردم استان شاهد قطعی آب و خاموشی‌های مکرر برق بودند اما از اسفند ماه سال گذشته به ویژه بعد از سفر رییس جمهور به استان و مصوبات توسعه‌ای این حوزه، کمترین قطعی آب و خاموشی برق اتفاق افتاد.

انتهای پیام/ع

نظر شما