شناسهٔ خبر: 55656303 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اخبار پلیسی شهر؛

از اجرای طرح جمع آوری معتادان تا انهدام بزرگترین باند سرقت طلا

علی قدمی

طی ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف تهران حوادثی رخ داد که مأموران انتظامی در آن نقش آفرینی کردند. در این بسته خبری اخبار پلیسی روز را بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

انهدام بزرگترین باند سرقت طلا در تهران

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی گفت: با وقوع سرقت‌های سریالی از بانوان تهرانی در سطح شهر با یک شیوه و شگرد خاص، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص شد، متهمان در پوشش خانوادگی اقدام به سوار کردن مسافر کرده و با چرب زبانی مبنی بر اینکه از کشور عراق آمدند و قصد خرید طلا را دارند، از مالباختگان مشاوره دریافت می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: از سوی دیگر بررسی‌ها نشان داد، سارقان پس از دریافت طلای مالباخته به صورت پنهانی اقدام به تعویض آن با طلای بدل کرده و پس از پیاده کردن مسافر از خودرو بلافاصله متواری می‌شدند.

گودرزی تصریح کرد: بنا بر حساسیت موضوع، تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی وارد عمل شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته پلاک خودرو سارقان را شناسایی کردند؛ کارآگاهان با رصد اطلاعاتی و اقدامات خاص پلیسی خانه این سارقان حرفه‌ای که اعضای یک خانواده هستند را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات و پس از هماهنگی با مرجع قضائی راهی مخفیگاه سارقان حرفه‌ای شدند و در یک عملیات منسجم ۳ مرد و۳ زن را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه متهمان پس از انتقال به پایگاه نهم پلیس آگاهی به جرم خود اعتراف کردند، عنوان داشت: در بررسی‌های بیشتر کارآگاهان مشخص شد، سارقان با این شیوه و شگرد خاص در اکثر استان‌های ایران اقدام به سرقت طلا بانوان کرده و تحت تعقیب بودند.

ولیپور گودرزی خاطرنشان کرد: متهمان برای کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان نهم پلیس آگاهی قرار دارند و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

وبگاه‌های جعلی بانکداری اینترنتی در کمین کاربران

سرهنگ داود معظمی گودرزی، گفت: اخیراً متهمان بواسطه طراحی وبگاه‌هایی مشابه وبگاه بانکداری اینترنتی بانک‌ها مبادرت به سرقت اینترنتی از حساب به صورت برداشت حواله‌های پایا و ساتنا می‌کنند.

وی ادامه داد: شهروندان از جستجو کردن در موتورهای جستجوگر نظیر گوگل و… برای دست یافتن به آدرس وبگاه بانکداری مدنظر خود خودداری کنند و آدرس صحیح و مطمئن را از صفحه اصلی پایگاه بانک خود و یا منابع معتبر استخراج نمایند و آدرس دریافتی تنها به صورت دستی توسط مشتری در نوار آدرس مرورگر وارد شود.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه شهروندان اطلاعات هویتی و بانکی خود را در گوشی‌های تلفن همراه خود ذخیره نکنند، افزود: در فضای مجازی آگهی‌های دروغین متعددی مبنی بر استخدام و کسب درآمد بالا در زمینه نرم افزارها و… وجود دارد که باید با بررسی مجوزهای فعالیتی از صحت و سقم آن کسب و کار اطمینان حاصل کنند و از ارسال تصاویر هویتی و اطلاعات بانکی خود نظیر تصویر کارت شناسایی ملی، تصویر سلفی چهره و تصویر کارت بانکی خود از بسترهایی نظیر شبکه‌های اجتماعی واتساپ، تلگرام و… خودداری نمایند.

رئیس پلیس فتا پایتخت توضیح داد: برنامه‌های مرتبط به خدمات بانکداری را حتماً از منابع معتبر و رسمی نظیر وبگاه رسمی بانک خود دریافت نمایند و از نصب کردن برنامه‌های متفرقه که در فضای مجازی تبادل می‌شوند خودداری نمایند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با تاکید بر اینکه هموطنان از واگذاری اطلاعات بانکی و هویتی خود به شخص ثالث خودداری نمایند توصیه کرد: شهروندان می‌توانند برای ارتقا اطلاعات سایبری خود به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند و هرگونه موارد مشکوک را نیز از این طریق اطلاع رسانی نمایند.

اجرای طرح جمع آوری معتادان پر خطر در پایتخت

سرهنگ امیر هوشنگ امیری گفت: در راستای اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر، کلانتری‌های تهران بزرگ پس از هماهنگی با مرجع قضائی نسبت به جمع آوری معتادان متجاهر و پرخطر در سطح حوزه استحفاظی اقدام کردند.

وی افزود: در اجرای این طرح پلیس با رعایت موازین شرعی و قانونی و رعایت حقوق شهروندی وارد عمل شده و با ورود به محل‌های پاتوق معتادان متجاهر و کارتن خواب که باعث سلب آسایش عموم شهروندان شدند، اقدام کردند.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران افزود: در اجرای این طرح ۲۵۰ نفر و از ابتدای ماه جاری تا کنون در این سرکلانتری فقط دو هزار و ۵۷۶ نفر از معتادان متجاهر و کارتن خواب سطح تهران جمع آوری و برای بهبود وضعیت و همچنین ترک اعتیاد به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند.

امیری خاطرنشان کرد: پلیس پیشگیری پایتخت این طرح‌ها را با هدف بهبود وضعیت معتادان با تمام توان ادامه می‌دهد.

کشف سه قبضه سلاح و مهمات غیر مجاز در قلب تهران

سرهنگ"سعید راستی " گفت: به دنبال تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مبنی بر اینکه فردی قصد فروش سلاح‌های گازی غیر مجاز در یکی از محلات مرکز شهر تهران را دارد، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران مرکز عملیات پلیس اطلاعات تهران، قرار گرفت.

وی بیان داشت: با تائید صحت خبر و پس از هماهنگی با مرجع تیمی از مأموران پلیس به محل اعلامی اعزام و موفق شدند ضمن دستگیری متهم، سه قبضه سلاح گازی pcp ، چهار عدد فشنگ جنگی نه میلی متر ، بیست عدد گاز کپسول سلاح‌های گازی ، سه بسته تیر ساچمه‌ای، چهار تیغه خشاب و یک اسپری گاز اشک آور کشف کنند.

این مقام انتظامی افزود: پس از انتقال متهم، مشخص شد که متهم سلاح‌های گازی غیر مجاز را با ادعای داشتن مجوز بفروش می رسانده که پس از استعلام از فدراسیون مربوطه مشخص شد، تمامی احکام حمل اسلحه‌ها جعلی و فاقد اعتبار است.

رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری سایر متهمان مرتبط با این پرونده در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: پلیس به طور جد با عاملان فروش سلاح غیر مجاز و کسانی که با اقدامات خود باعث سلب آسایش شهروندان شوند، برخورد شدید می‌کند، از شهروندان می‌خواهیم تا در صورت مشاهده اینگونه موارد همچون گذشته سریعاً موضوع را با پلیس از طریق سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

نظر شما