شناسهٔ خبر: 55655480 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

امیدوارم در سال تحصیلی جدید هیچ کلاسی در استان کرمان بدون معلم نباشد

کرمان- ایرنا- مدیرکل اموزش و پرورش استان کرمان گفت: امیدوارم در سال تحصیلی جدید هیچ کلاس در استان کرمان بدون معلم نباشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد فلاح کهن روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان  قلعه گنج که به منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه اموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، افزود: آموزش و پرورش قلعه گنج در حال حاضر نسبت به سالیان گذشته در حوزه نیروی انسانی بسیار پیشرفت کرده، اما در شاخص های استانی هنوز نیاز به تقویت داریم.

فرماندار قلعه گنج افزود: اما در حوزه کیفیت آموزشی چندان تغییری حاصل نشده و خوشبختانه در دوره و دولت جدید تمرکز روی کنکور است اما به هرحال در قلعه گنج فرصت های و فضاهای آموزشی با سایر نقاط استان و کشور نابرابری های وجود دارد و از نظر فضاهای آموزشی کار بسیاری شده اما در قلعه گنج مدارس فرسوده زیادی داریم که نیاز به تجهیز و بازسازی دارند.

محمد فلاح کهن افزود: امروز برای محرومیت زدایی در آموزش و پرورش نیازمند فرصت های برابر هستیم. امروز میانگین نمرات دانش آموزان ما نسبت به شهرستان های دیگر استان برابر نیست.

احمد شهدوست بخشدار چاه دادخدا نیز گفت: در حوزه آموزش و پرورش بخش چاه دادخدا و رمشک و دهستان مارز در رشته های تجربی و ریاضی با کمبود نیروی آموزشی در مدارس مواجه هستیم و بیشتر معلمان در این حوزه در رشته های علوم انسانی تدریس می کنند؛ دانش آموزان مدارس روستاهای چاه دادخدا بابت دوسالی که کرونا و تعطیلی مدارس در این روستاها بوده دچار افت تحصیلی شدند.

وی تصریح کرد: ما در کنکور سال های گذشته بهترین رتبه های کنکور متعلق به دانش آموزان بخش چاه دادخدا قلعه گنج بود، اما متاسفانه امسال رتبه های قبولی و مطلوبی نداشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه بیان داشت: ما سعی داریم با تلاش و مساعدت همکاران در تمامی شهرستان های استان کرمان هیچ کلاس درس و مدرسه ای در روز اول مهر بدون معلم بازگشائی نشود. پروژه مهر دو بعد دارد یکی ساماندهی نیروی انسانی و یکی ساماندهی فضاهای آموزشی است.

رضا رضایی تصریح کرد: در حوزه ساماندهی نیروی انسانی، ساعت مورد نیاز برای نیروی حق التدریس در استان را مشخص و معین کردیم و این قرارداد را با وزارتخانه بسته و تمام کرده ایم که به چند ساعت حق التدریس نیاز داریم و جلسات ساماندهی نیروی انسانی را هر دو هفته یکبار و نقل و انتقالات نیروهای انسانی را هم انجام می دهیم.

وی گفت: در حوزه فضاهای آموزشی و فیزیکی تلاش می کنیم با همکاری مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آنچه که می توانیم مدارس را تحویل بدهیم و اگر هم تعدادی تحویل نشد در کوتاهترین زمان ممکن ساخته و در حین سال تحصیلی تحویل و دانش آموزان را جابجا کنیم و پروژه های نیمه تمام را با همکاری اداره کل نوسازی پس از تکمیل در ردیف پروژه های تکمیل شده قرار دهیم و سعی خواهیم کرد در قلعه گنج نیز مدرسه غیرمقاوم نداشته باشیم.

رضایی ادامه داد: در بحث سخت افزاری در شهرستان قلعه گنج عمده تجهیزات مدارس توزیع شده و تجهیزات مورد نیاز سایر مدارس نیز بزودی تامین و تحویل اداره آموزش و پرورش شهرستان قلعه گنج خواهد شد.

مدیرکل اموزش و پرورش کرمان اظهار داشت: در ارتباط با بحث بومی گزینی و بومی گرایی پیگیری های لازم را مدیر اداره آموزش و پرورش قلعه گنج انجام خواهد داد و ما هم در وزارتخانه پیگیری خواهیم کرد که حق و حقوق داوطلبان بومی ضایع نشود و من به شدت بدنبال طرح مسئله بومی گزینی در حوزه آموزش و پرورش هستم و بدنبال این هستیم داوطلب بومی همان شهرستان در شهرستان خودش مشغول به تحصیل شود؛ چون در غیراینصورت ما با حجم زیادی از درخواست های نقل و انتقالات مواجه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری به جیرفت و برپایی میزخدمت برای همکاران فقط تعداد دو هزار ۴۰۰ درخواست مردمی ثبت شده است و در مرکز استان نیز ۲۰۰۰ درخواست که حجم زیادی از این نامه ها مربوط به نقل و انتقالات نیروهای آموزش و پرورش می باشد و همچنین بعضی ها اعتراض داشتند که سهمیه بومی آنها در ازمون لحاظ نشده که ما پیگیری کردیم و اعتراضات آنها را به استان منتقل کرده ایم.

رضا هدایتی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمان نیز گفت: بسیاری از پروژه های نوسازی و پروژه های مشارکتی با بنیاد مستضعفان در قلعه گنج از زیربنا داریم تا برخی مدارس که پیشرفت ۸۰ تا ۹۰ درصدی دارند و ما از محل اعتبارات محرومیت زدایی برای تکمیل آنها پیگیری کردیم و در سفر سال ۱۴۰۰ از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به اذعان کارشناسان برنامه و بودجه کشور سازمان نوسازی مدارس استان کرمان در جذب اعتبارات در فصل اموزش و پرورش رتبه اول را کسب کردیم. اعتبارات خوبی در حوزه آموزش و پرورش گرفتیم و در این حوزه ۶۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است که این اعتبار ظرف سه سال آینده جذب خواهد شد.

وی افزود پروژه های احداث مدارس قلعه گنج پیشرفت فیزیکی خوبی داشتند از جمله مدرسه نجمیه حسن آباد که پیشرفت ۷۵ درصدی دارد تا مهر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

نظر شما