شناسهٔ خبر: 55655347 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

میان مسکو و شرکت «آلماز-آنتی» امضاء شد؛

قرارداد تحویل سامانه‌های «اس-۵۰۰» به نیروهای روسیه

معاون وزیر دفاع روسیه و معاون مدیرعامل شرکت آلماز- آنتی امروز قرارداد تحویل سامانه‌های «اس-۵۰۰» به نیروهای روسی را امضاء کردند.

صاحب‌خبر -

وبه گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، شرکت «آلماز- آنتی» در قراردادی جدیدترین سامانه‌ های پدافند هوایی «اس-۵۰۰» را به نیروهای روسیه تحویل خواهد داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، وزارت دفاع روسیه و شرکت مذکور امروز سه شنبه با امضای قراردادی در این خصوص به توافق رسیدند.

این قرارداد توسط «آلکسی کریوروچکو» (Alexey Krivoruchko) معاون وزیر دفاع روسیه و «ویتالی نسکورودوف» (Vitaly Neskorodov) معاون مدیرعامل شرکت آلماز- آنتی امضا شده است.

به گزارش این رسانه، اس-۵۰۰ برای از بین بردن تمام سلاح‌ های تهاجمی هوافضای موجود و آینده در تمام ارتفاعات و سرعت های گوناگون طراحی شده است.

این درحالیست که اواخر اردیبهشت ماه سال جاری، «یوری بوریسف» معاون نخست وزیر روسیه در امور صنایع نظامی از وارد خدمت شدن سامانه دفاع هوایی «اس - ۵۰۰» خبر داده بود.

«یوری بوریسف» با اعلام این خبر افزود: مجموعه سامانه دفاع هوایی «اس - ۵۰۰» که هم زمان قادر به انجام دو مأموریت دفاع هوایی و موشکی است، عملاً وارد خدمت نظامی شد.

قبال ذکر است که سامانه «اس - ۵۰۰» نسل جدیدی از سامانه‌ های موشکی زمین به هوا است که یک سامانه یکپارچه دوربرد با قابلیت رهگیری اهداف در ارتفاعات بالا به شمار می‌ رود.

نظر شما