شناسهٔ خبر: 55655220 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد؛

اعمال قوانین بازدارنده در جلوگیری از کشت و زرع بی‌رویه

اردبیل- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: باید قوانین بازدارنده برای جلوگیری از کشت و زرع خارج از الگوی ارائه شده در استان اردبیل در نظر گرفته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد شهریار عصر سه‌شنبه در نشست توسعه و ترویج الگوی کشت در اردبیل اظهار کرد: امسال شرایط مناسبی را در کشت و زرع شاهد بودیم اما همچنان برخی از کشاورزان با زیر پا گذاشتن الگوی کشت ارائه شده، سعی کردند کشت خودسرانه برخی محصولات پر آب‌بر به ویژه هندوانه را در پیش بگیرند.

وی تصریح کرد: در کنار اعمال سیاست‌های تشویقی برای کشاورزان در رعایت الگوی کشت، ضروری است تا در ارائه آب مورد نیاز به اراضی نیز الگوی کشت مورد توجه قرار گیرد تا خارج از این رویه آبی به زارعین اختصاص نیابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: عمده کشاورزان با برنامه‌های تشویقی و ترغیبی سعی می‌کنند الگوی کشت را مد نظر قرار داده و کشت محصولات استراتژیک به ویژه گندم، جو و دانه‌های روغنی را در پیش بگیرند ولی همچنان برخی از کشاورزان به ویژه در مناطق شمالی استان به این الگو توجهی نمی‌کنند.

شهریار افزود: امیدواریم با همکاری شرکت آب منطقه‌ای متناسب با کشت و زرع و رعایت الگوی کشت تأمین آب و سایر نهاده‌های مورد نیاز را شاهد باشیم تا کشاورزان بر اساس الگوی ارائه شده بتوانند کشت خود را در اراضی حاصلخیز انجام دهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: استان اردبیل با تولید ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی چهار درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده که عمده این تولیدات با کیفیت بالا و بر مبنای الگوی کشت رقم می‌خورد.

نظر شما