شناسهٔ خبر: 55655160 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: کرمانشاه روزانه آمادگی پذیرایی از پنج هزار زائر اربعین را دارد

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با اشاره به وجود بزرگترین پایانه مرزی کشور در مرز رسمی و بین المللی خسروی در شهرستان قصرشیرین، گفت: استان کرمانشاه برای پذیرایی روزانه از پنج هزار زائر اربعین آمادگی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ بهمن امیری‌مقدم در دیدار با سید «مجید میراحمدی» رئیس ستاد مرکزی اربعین و معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، افزود: هیچ گونه مساله و مشکلی برای تردد زوار از مرز خسروی وجود ندارد و عبور زوار به سهولت و با رضایتمندی صورت گرفته است.

در ادامه این دیدار رئیس ستاد مرکزی اربعین و معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور نیز ضمن اعلام حمایت وزارت کشور از بازگشایی مرز خسروی تاکید کرد: مرز خسروی یکی از امن‌ترین مرزها بوده و بازگشایی مجدد آن پویایی و احیای رونق این مرز تاریخی و استراتژیک را نوید می‌دهد.

سید «مجید میراحمدی» با اشاره به ظرفیت‌ها و امکانات واقع در مرز خسروی تصریح کرد: تمامی قوانین و مقرراتی که در سایر مبادی مرزی جاری است در مرز خسروی نیز اعمال می‌شود و تردد زوار از این مرز نیز مطابق با قوانین سایر مبادی مرزی لحاظ می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ مرز رسمی خسروی در شهرستان قصرشیرین از ۲۳ مرداد ماه مصادف با ۱۶ محرم الحرام آغوش امن خود را برای پذیرایی از زائران عتبات عالیات و اربعین حسینی برای عزیمت به عراق گشود و اکنون یکی از مرزهای فعال کشور برای تردد زوار کشورمان است.

پایانه مرزی خسروی یکی از بهترین و مجهزترین پایانه‌های خاورمیانه است و با امکانات سرمایشی، ۵۸گیت‌ و سایر امکانات رفاهی آماده خدمت به زائران اربعین از سراسر کشور است.

در قصرشیرین ۱۴ هتل، مهمانپذیر و زائرسرا و واحد اقامتی با ظرفیت یک هزار و ۵۰ تخت نیز برای پذیرایی از زائران و اسکان آن ایجاد شده است.

مرز رسمی خسروی  - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد.  

نظر شما