شناسهٔ خبر: 55654869 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

یک فینالیست، ۳ برنز و راهیابی یک نماینده به دیدار نیمه نهایی؛

تداوم درخشش موی تای کاران جوان ایرانی در رینگ جهانی مالزی

روز پنجم رقابتهای قهرمانی موی تای جوانان جهان، با کسب ۳ مدال برنز و صعود دو نماینده ایران به دیدارهای فینال و نیمه نهایی همراه بود‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا، مسابقات موی تای قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۲ به میزبانی کوالالامپور مالزی در حال برگزاری است.در پایان روز پنجم این پیکارها حسین فراهانی به فینال صعود کرد؛ بشیر مزرعاوی راهی دیدار نیمه نهایی شد و صدف سادات موسوی، سهیل مزرعاوی و مختار فرج الله مدال برنز را از آن خود کردند. 

در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم رده سنی ۱۷-۱۶ سال، حسین فراهانی در دیداری حساس و نزدیک موفق شد ساموئل گیلین از اتریش را ۲۹ بر ۲۸ از پیش روی خود بردارد تا اولین فینالیست کاروان ایران در این مسابقات لقب گیرد. فراهانی روز شنبه هفته آینده برای کسب مدال طلا با ماکسیم کوژانف روس از تیم IFMA مصاف خواهد کرد‌.

در وزن منهای ۶۳/۵ کیلوگرم رده ۱۷-۱۶ سال، بشیر مزرعاوی، موی تای کار خوزستانی تیم ایران، در یک مبارزه سخت و نفسگیر، با نتیجه ۲۹ بر ۲۸ از سد حریف قدرتمند خود از لیتوانی گذشت تا ضمن رسیدن به دیدار ماقبل فینال، مدال برنز خود را نیز مسجل کند. 

در وزن منهای ۴۶ کیلوگرم رده ۱۱-۱۰ سال، مختار فرج الله با قبول شکست در دیدار نیمه نهایی برابر موی تای کار قدرتمند روس از تیم IFMA، به مدال برنز این پیکارها بسنده کرد. 

در وزن منهای ۴۰ کیلوگرم رده سنی ۱۱-۱۰ سال، سهیل مزرعاوی در مبارزه نیمه نهایی، برابر عزیز الحمادی از امارات متوقف شد و مدال برنز را از آن خود کرد. 

در بخش دختران و در منهای ۴۸ کیلوگرم رده ۱۷-۱۶ سال، صدف سادات موسوی در نیمه نهایی ۲۷ بر ۳۰، مسابقه را به کینسو اولا از اتریش واگذار کرد تا مدال برنز این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دهد. 

شایان ذکر است 
رقابتهای گرنداسلم موی تای امروز نیز در مالزی پیگیری شد که محدثه فولادی در وزن ۴۵- کیلوگرم با غلبه بر سوروت میس از تایلند در دیدار نیمه نهایی موفق شد به فینال این بازی ها راه پیدا کند. وی پیش از این  ورزشکاری از کامبوجیا را پشت سر گذاشته بود.

پریماه قاسمیان دیگر نماینده ایران در این مسابقات است که روز پنجشنبه ۲۷ مرداد ماه  در فینال وزن ۶۷ کیلوگرم با ملیسا هوریوای از تیم TCCNZ مبارزه می کند.

برنامه مسابقات نمایندگان کشورمان در روز چهارشنبه ۲۶ مرداد ماه 

رده سنی ۱۳-۱۲ سال 

در منهای ۴۲ کیلوگرم، حنانه شعبانی در مبارزه ماقبل فینال با موی تای کاری از هلند روبرو می شود. 

سارا سرداری در وزن منهای ۴۴ کیلوگرم برای صعود به دیدار نهایی با رویکاو از تایلند پیکار خواهد کرد.
 
رده سنی ۱۵-۱۳سال 

در نیمه نهایی وزن منهای ۶۳/۵ کیلوگرم، سارا پورقاسم، موی تای کاری از نیوزلند را پیش رو دارد‌. 

رده سنی ۱۵-۱۴سال 

در منهای ۳۸ کیلوگرم، مهدیس دلقندی در نیمه نهایی با موی تای کاری از فیلیپین مبارزه می کند‌. 

در منهای ۴۵ کیلوگرم، هانیه توکلی برای راهیابی به دیدار نهایی باید از سد شویراهون ابدوخولیکف از ازبکستان عبور کند. 

رده سنی ۱۷-۱۶ سال 

در وزن منهای ۶۳/۵ کیلوگرم، بشیر مزرعاوی در نیمه نهایی با دامیان از جمهوری چک رقابت می کند. 

در مبارزه نیمه نهایی وزن منهای ۵۱ کیلوگرم، آوا ممانی با آدلر نتی از مجارستان پیکار خواهد کرد. 

در منهای ۵۷ کیلوگرم، بهاره عرب ساوجی در مبارزه نیمه نهایی، کاسیدی ریبرو از آمریکا را پیش رو دارد‌. 

در منهای ۶۰ کیلوگرم، فاطمه سعیدی فر برای صعود به دیدار پایانی در مبارزه ای سخت به مصاف سارا پیسیریلو دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۲۲ و صاحب عنوان نخست پیکارهای جهانی ۲۰۱۹  از بلژیک می رود. 
در منهای ۷۱ کیلوگرم، عاطفه رحیمی در نیمه نهایی با الیزابتا کونتسوا از تیم IFMA مصاف خواهد کرد‌. 

شایان ذکر است جواد نصیری نماینده تام الاختیار IFMA در ایران و نایب رئیس فدراسیون آسیایی موی تای، همراه کاروان ایران است. ضمن آنکه هدایت تیم کشورمان در این مسابقات نیز در بخش پسران برعهده محمدعلی یوسفی به عنوان سرمربی، هادی محمدزاده، مجید خواجوند نیک، سجاد حیدری، امیر نجفی و وحید علیزاده به عنوان مربی است. محمدزاده علاوه بر مربیگری، وظیفه سرپرستی این بخش را نیز برعهده دارد. 

در بخش بانوان، مستانه سیف آبادی علاوه بر سرپرستی، به عنوان سرمربی و معصومه نقیب خلق به عنوان مربی بدنساز، این تیم را هدایت می کنند. 

بهزاد رخنه و سمیرا داوری هم داوران اعزامی کشورمان به این دوره از رقابتها هستند. 

مسابقات موی تای قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۲، از روز پنجشنبه گذشته به میزبانی مالزی آغاز و  تا سی ام مرداد ماه سال جاری ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما