شناسهٔ خبر: 55654807 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

شستشوی مبل، مهم ترین دغدغه برای بانوان خانه دار

شستشوی مبلمان، راه حلی ساده برای افزایش ماندگاری و خداحافظی با آلودگی های سطح مبل است. در انجام این فرایند انتخاب روش مناسب شست و شو دارای اهمیت بسیار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، شستشوی مبلمان، راه حلی ساده برای افزایش ماندگاری و خداحافظی با آلودگی های سطح مبل است. در انجام این فرایند انتخاب روش مناسب شست و شو دارای اهمیت بسیار است. تمیز کردن مبلمان منزل به طور مداوم با پاک کننده های نامناسب، سبب ترکیب این پاک کننده ها با گرد و غبار شده و در طولانی مدت لایه ای تیره رنگ بر روی اثاثیه به وجود می آورد؛ لذا پرداختن به برخی از روش های شستن مبل خالی از لطف نخواهد بود.

 

بهترین روش های شستشوی مبل بدون کمترین آسیب به مبل

  • پارچه میکرو فیبر نرم (soft microfiber cloth): مرطوب کردن این نوع دستمال با آب و یا سایر پاک کننده های برای شستن و تمیز کردن گرد و غبار، لکه های روغنی و اثر انگشت از روی مبلمان بسیار مفید است.
  • مخلوط خمیر دندان غیر ژله ای با جوش شیرین: شستشوی مبلمان با ترکیب نسبتی یک به یک خمیر دندان غیر ژله ای و جوش شیرین برای پاک کردن لکه های بر جای مانده از مایعات مفید خواهد بود.
  • سرکه: سرکه معمولا برای شست و شوی قسمت محدودی از سطح مبل به کار می رود. سرکه به طور طبیعی خاصیت لکه بری دارد و برای تمیز کردن لکه چای مفید است.

مزایای این روش ها سادگی اجرا و در دسترس بودن مواد می باشد. همینطور از روش های بسیار کم هزینه تمیز کردن مبل به حساب می آیند. اما باید توجه داشت این روش ها قابلیت تمیز کردن همه لکه ها را ندارند.

استفاده از خدمات قالیشویی برای شستن مبل در محل

تعدادی از قالیشویی ها علاوه بر شستن فرش، خدمات مربوط به شستشوی مبلمان را به مشتریان ارائه می دهند. به علت دشواری حمل و نقل مبلمان و احتمال آسیب دیدگی اثاثیه در جابه جایی، فعالیت های قالیشویی برای شستن مبل معمولا در محل انجام می گیرد. اگر نیروی انسانی از دانش و تخصص کافی بهره مند باشند و قالیشویی امکانات لازم را در اختیار آنان قرار دهد، کار شست و شو به خوبی پیش خواهد رفت. قالیشویی با در نظر گرفتن نوع مبلمان و کاربردی که دارند اقدام به شست می کند، لذا احتمال آسیب دیدن مبلمان بسیار کاهش می یابد. بدیهی است که در فضای رقابتی موجود بین قالیشویی ها، آنان تلاش خواهند کرد تا بهترین کار را با نازل ترین قیمت انجام دهند.

از مزایای شستشوی مبل در محل، صرفه جویی در وقت و انرژی می باشد. اما بدیهی است که قالیشویی ها برای خدمات خود از مشتریان هزینه دریافت می کنند. با انتخاب قالیشویی مناسب هزینه شستشوی مبلمان به حداقل کاهش پیدا می کند.

استفاده از شامپو فرش خانگی و کف شویی

شامپو فرش خانگی و کف شویی، روش دیگری برای تمیز کردن مبلمان خانه است. این روش زمانی مفید واقع خواهد شد که مناسب با برچسب مراقبت از مبل استفاده شود. برچسب مراقبت از مبل معمولا در قسمت پایین مبل یا بر روی کوسن ها نصب می شود. در برخی مواقع نیز این برچسب بر زیر بالشتک های صندلی قرار می گیرد. این برچسب ها با حروف اختصاری، اطلاعاتی در مورد ویژگی های شامپوی مناسب برای شستن مبل، در اختیار مخاطب قرار می دهند.

(W): به معنی این است که باید از پاک کننده های مبتنی بر آب استفاده کرد.

(S): به این معنی است که از حلال ها باید برای تمیز کردن استفاده شود.

(WS): نشان دهنده بی خطر بودن شامپو فرش های مبتنی بر آب و حلال برای شستشوی مبلمان مورد نظر است.

(X): از مضر بودن آب، شامپو فرش خانگی، کف شویی و هر نوع محلول های شوینده خبر می دهد. برای تمیز کردن این مبلمان فقط باید از جاروبرقی استفاده کرد.

از مزایای این روش کم هزینه بودن آن می باشد. اما اگر در خشک کردن پارچه مبل مخصوصا کوسن ها دقت عمل کافی صورت نگیرد، پارچه لکه دار خواهد شد. همین طور در مواردی، برچسب مراقبت از مبل، بر روی مبلمان نصب نمی شود که همین موضوع فرایند شست و شو را با مشکل جدی مواجه می کند. متفاوت بودن نحوه استفاده از شامپو فرش ها نیز سبب سردرگمی مصرف کنندگان می شود.

استفاده از بخارشوی مناسب

بخارشوی ابزار بسیار مفید و کاربردی در منزل است. بخارشوی، یک وسیله پاک سازی سازگار با محیط زیست، با منبع طبیعی و عدم استفاده از مواد شیمیایی آسیب زا به مبلمان است.

تمیز کردن تمام سطح مبل به کمک جاروبرقی و استفاده از برس مناسب با مبلمان، بر روی بخارشوی بسیار مهم است. در روش شستشوی مبلمان با بخارشوی، بخار آب با دمای بالایی که دارد سبب جدا شدن ذرات آلاینده از روی سطح مورد نظر می شود؛ همین تکنیک تمیز شدن مبل را به همراه خواهد داشت.

نتیجه شستن مبل با بخارشوی در صورت توجه به نوع پارچه و انتخاب برس مناسب معمولا رضایت بخش است. همینطور در این روش هیچ زباله ای تولید نمی شود. هزینه نسبتا بالای خرید و تعمیر بخارشوی و احتمال سوختن اعضای بدن در هنگام استفاده از این وسیله، از معایب این روش به حساب می آید. همینطور شما نباید در ساعت پیک مصرف برق، از بخارشوی استفاده کنید.

نظر شما