شناسهٔ خبر: 55654796 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کلاهبرداری ۴۰۰ میلیون ریالی با فروش اینترنتی لوازم جانبی موبایل

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از کشف پرونده کلاهبرداری ۴۰۰ میلیون ریالی توسط ادمین صفحه اینستاگرامی فروش لوازم جانبی موبایل خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی گفت: درپی اعلام شکایت و ارائه مرجوعه قضائی توسط یکی از شهروندان با عنوان کلاهبرداری صفحه اینستاگرامی فروش لوازم جانبی موبایل به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: براساس بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد شاکیان با مشاهده صفحه اینستاگرامی فروش لوازم جانبی موبایل با قیمت مناسب و ارسال رایگان اقدام به سفارش کالای موردنظر کرده که پس از واریز وجه هیچ کالایی برای آن‌ها ارسال نشده و صفحه موردنظر حذف شده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: کارشناسان این پلیس با اقدامات فنی و هوشمندانه موفق به شناسایی متهم در یکی از استان‌های جنوبی کشور شده و با هماهنگی قضائی حساب متهم مسدود و وجوه کلاهبرداری شده به حساب شاکیان عودت داده شد.

سرهنگ مرتضوی در توصیه به شهروندان گفت: از خرید یا پیش خرید کالا از سایت‌های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه‌های اجتماعی خودداری نمایند و اگر قصد خرید آنلاین دارند حتماً از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند، زیرا این فروشگاه‌های اینترنتی در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین نیز هستند، همچنین هموطنان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

نظر شما