شناسهٔ خبر: 55654677 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرخانه مطبوعات خراسان رضوی:

هدیه اینترنت خبرنگاران از امروز فعال می‌شود

مدیرخانه مطبوعات خراسان رضوی گفت: طبق اعلام معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از امروز هدیه اینترنت دولت به خبرنگارانی که اطلاعات آن‌ها در سامانه جامع رسانه‌های کشور تکمیل است، فعال می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی خسروشاهی پاکباز مدیرخانه مطبوعات خراسان رضوی گفت: بدین منظور لازم است خبرنگاران اطلاعات پرونده خود را در سامانه جامع رسانه‌های کشور بروزرسانی و تکمیل کنند، چرا که از این پس اختصاص تسهیلات یا هر نوع کمک حمایتی دولت به خبرنگاران از طریق سامانه جامع رسانه‌های کشور مشروط بر تکمیل و به روز بودن اطلاعات آنان در سامانه انجام خواهد گرفت.

او افزود: از این پس اطلاعات خبرنگاران به صورت ماهانه از سوی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رصد می‌شود، لذا هر خبرنگار باید ضمن تکمیل مدارک و اطلاعات شخصی خود در سامانه جامع رسانه‌های کشور هر ماه سه اثر خود را در سایت قرار دهد.

مدیرخانه مطبوعات خراسان رضوی ادامه داد: سایت خانه مطبوعات نیز با سایت جامع رسانه‌های کشور متصل بوده و درج اطلاعات در سایت خانه مطبوعات نیز به منزله ثبت آن‌ها در سامانه جامع رسانه‌های کشور خواهد بود، لذا هر نوع بروزرسانی اطلاعات در هر یک از سایت‌های اینترنتی مزبور برای رصد عملکرد خبرنگاران کافی خواهد بود.

خسروشاهی بیان کرد: در دیدار با معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جزییات این موضوع بررسی و اعلام شد، با توجه به اینکه تصمیم یکباره از سوی وزیر اتخاذ شده، پس از مشخص شدن جزییات آن از طریق وزارت صمت، نحوه دریافت وام به اطلاع خبرنگاران خواهد رسید.

او تصریح کرد: ایشان در این دیدار نرخ سود وام کمک هزینه خرید لوازم خانگی را ۱۸ درصد با در نظر گرفتن یک ضامن اعلام کردند که اسامی خبرنگاران مشمول دریافت این تسهیلات از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام می‌شود.

مدیرخانه مطبوعات خراسان رضوی تاکید کرد: اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی همچنین دیداری با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه سایر مدیران مسئول رسانه‌ها و خبرنگاران در تالار وحدت تهران داشتند، که هدایای نقدی به مدیران مسوول و خبرنگاران حضور یافته در آن مراسم از سوی وزیر اعطا شد.

خسروشاهی اظهار کرد: در دیدار با این مدیران که از خبرنگاران قدیمی شهر مشهد بودند، قول همکاری‌ها و مساعدت‌هایی در خصوص پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها داده شد.

او افزود: پنجشنبه هفته گذشته به مناسبت روز خبرنگار مراسمی با حضور جمع زیادی از خبرنگاران در محل سالن دادگستری این استان برگزار و از آنان تجلیل شد.

نظر شما