شناسهٔ خبر: 55654340 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

گزارش نبض بازار از تحولات امروز بازار طلا و سکه؛

توصیه کلیدی به مردم برای حضور در بازار طلا؛ آرامش را حفظ کنید

    روند کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه امروز نیز ادامه داشت. موضوعی که به گفته دست‌اندرکاران بازار طلا منجر به افزایش عرضه طلا

صاحب‌خبر -
 
 
روند کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه امروز نیز ادامه داشت. موضوعی که به گفته دست‌اندرکاران بازار طلا منجر به افزایش عرضه طلا و سکه در بازار شده و هیجانات ناشی از آن می‌تواند کاهش قیمت بیشتر نرخ‌ها را در این بازار به دنبال داشته باشد.

به گزارش نبض بازار فعالان بازار طلا درباره تاثیرات منفی هیجانات ناشی از نوسان‌ قیمت‌ها در تمامی بازارها از جمله بازار طلا و جواهر هشدار می‌دهند و می‌گویند افرادی که با قصد سرمایه‌گذاری طلا یا سکه خریده‌اند نباید دچار هیجان شوند چون نوسان‌ها جزو ذات تمامی بازارها است و تصمیم‌های مهم در این بازار باید در شرایط با ثبات گرفته شود.

مردم از زیان بیشتر در بازار طلا هراس دارند

محمد کشتی ‌آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با نبض بازار با اشاره به رفتار هیجانی مردم در نوسان‌های شدید قیمت طلا و سکه، گفت: شاهد هستیم که در زمان کاهش یا افزایش‌های قابل توجه به طور معمول خریداران رفتار‌هایی متفاوت از خود بروز می‌دهند و به طور معمول هر زمان که خود را در زیان حس می‌کنند از هراس زیان بیشتر به سمت فروش حرکت می‌کنند و در این شرایط است که افزایش عرضه و کاهش تقاضا صف‌های فروش ایجاد کرده و خود زمینه‌ساز کاهش‌های بیشتر در بازار می‌شود.

امتناع برخی از مغازه‌داران از خرید طلا یا سکه


وی در پاسخ به این پرسش که با افزایش عرضه سکه آیا مغازه‌داران طلا و سکه را خریداری می‌کنند یا با امتناع آن‌ها مواجه می‌شود، اظهار کرد: در هر شرایط اقتصادی هر کسی به دنبال منافع خود است. کاهش تقاضا به دنبال افزایش مناسب عرضه در بازار طلا به وجود آمده و در شرایطی که عرضه افزایش داشته ممکن است مغازه‌داران و فروشندگان طلا از خرید امتناع کنند.

هر کار اقتصادی در شرایط آرامش به نتیجه می‌رسد


کشتی آرای در پاسخ به این پرسش که با توجه به نوسان‌های روز‌های اخیر آیا توصیه‌ای به مردم که غالبا برای حفظ سرمایه خود طلا یا سکه خریده‌اند، دارید، عنوان کرد:‌هر کار اقتصادی در شرایط آرامش به نتیجه می‌رسد و در مواقعی که قیمت‌ها هیجانی بوده و افزایشی یا کاهشی است زمان مناسبی برای تصمیم‌گیری نبوده و داد و ستد در این شرایط مناسب نیست بنابراین باید اجازه داد که شرایط آرام شود تا سرمایه خود را از دست ندهند.

توصیه کلیدی به مردم برای حضور در بازار طلا؛ آرامش را حفظ کنید


وی افزود: مردم حتی اگر پیش‌بینی زیان بیشتری را داشته باشند بهتر است در شرایط باثبات‌تر بازار به ورود یا خروج از بازار فکر کنند.

تغییر ترکیب هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تاثیری بر بازار طلا ندارد


کشتی آرای درباره تاثیر انتخابات صنف طلا و جواهر و تغییر ترکیب هیات مدیره این صنف بر بازار طلا و جواهر نیز عنوان کرد: پروسه تغییرهیات رئیسه انتخابات صنوف و از جمله اتحادیه طلا و جواهر یک ساله است. از یک سال قبل اعلام شد که افراد متقاضی برای انتخابات ثبت‌نام کنند و حدود شش ماه است که بررسی صلاحیت‌ها آغاز شده است. اسامی ۳۸ نفر از افراد واجد صلاحیت اعلام شده است.


وی از برگزاری انتخابات هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر در روز جاری خبرداد و افزود: مطابق با قانون کسانی که در دو دوره متوالی یا چهار دوره متناوب عضو هیات رئیسه بوده‌اند دیگر نمی‌تواند کاندید شوند و افراد جدید برای این سمت‌ها نامزد شده اند.

هیچ اتحادیه‌ای مجاز به فعالیت اقتصادی نیست


نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه در اتحادیه‌ها تعاریف اقتصادی نیست، عنوان کرد: هیچ اتحادیه‌ای مجاز به کار اقتصادی نیست و به همین دلایل تغییرات هیات رئیسه نیز تاثیری بر بازار ندارد. هیات مدیره‌ها بیشتر مسئول کار‌های اجرایی و اداری اتحادیه‌ها هستند که غیر اقتصادی است.


وی افزود: اتحادیه‌ها نه در اقتصاد و نه در بازار دخالتی ندارند و کار آن‌ها بیشتر نظارتی است.

 
 
 

 

برچسب‌ها:

نظر شما