شناسهٔ خبر: 55654286 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس جمهور تاتارستان مطرح کرد؛

ضرورت تکمیل کریدور شمال-جنوب برای توسعه روابط ایران و تاتارستان

رشت- رئیس جمهور تاتارستان با اشاره به روابط ایران و این جمهوری گفت: تکمیل کریدور ریلی شمال - جنوب نقش مهمی در توسعه روابط تجارتی ایران و جمهوری تاتارستان دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مینیخانوف ظهر سه شنبه در گفتگوی تصویری با استاندار گیلان با اشاره به روابط تجاری با ایران نیازمند اتخاذ رویکردهای جدید برای توسعه این روابط هستیم.

وی به سفر هیئتی تجاری جمهوری تاتارستان به گیلان طی روزهای آتی اشاره کرد و گفت: توسعه روابط و یافتن نقاط اشتراک میان دو طرف از مهم‌ترین اهداف این سفر است.

رئیس جمهور تاتارستان با بیان اینکه گیلان با توجه به وجود بندر و منطقه آزاد از موقعیت ژئوپلیتیکی خوبی برخوردار است، اضافه کرد: تکمیل کریدور ریلی شمال-جنوب در آینده نزدیک می‌تواند توسعه تجارت دو کشور را افزایش دهد.

وی با اشاره به ظرفیت نفتی و کشاورزی جمهوری تاتارستان تصریح کرد: در حوزه علمی و فرهنگی نیز آماده توسعه روابط دو کشور هستیم.

مینیخانوف، فعال بودن میز دبیرخانه اتحادیه اوراسیا در گیلان و بهره مندی از ظرفیت تجاری منطقه آزاد انزلی را عنصری مهم در مسیر توسعه روابط تجاری و اقتصادی برشمرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا این ظرفیت را مورد استفاده مؤثر قرار دهیم.

نظر شما