شناسهٔ خبر: 55654259 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اسماعیلی:

تعطیلی رشته موسیقی در هنرستان‌های دولتی ارتباطی به وزارت ارشاد ندارد

مدیرکل دفتر آموزش‌های هنری وزارت ارشاد گفت: تعطیلی رشته موسیقی در هنرستان‌های دولتی هیچ ارتباطی به هنرستان‌های وزارت فرهنگ ندارد.

صاحب‌خبر -

محمدحسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گفت: اخباری که در خصوصتعطیلی رشته موسیقی در هنرستان‌های دولتی منتشر شده هیچ ارتباطی به هنرستان‌های وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نداردو سیاست این نهاد مبتنی بر قوانین و دستورالعمل‌های مصوب، توسعه و تقویت آموزش هنر است.

به گفته اسماعیلی، در حال حاضر ۵۷ هنرستان هنرهای زیبا وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور فعالیت دارند کهبیش از ۶هزار هنرجوی دختر و پسر در رشته‌های موسیقی (نوازندگی ساز ایرانی- نوازندگی ساز جهانی)، تجسمی (نقاشی- گرافیک)،نمایش، پویانمایی و سینما مشغول به تحصیل هستند.

او ادامه داد: در راستای سیاست توسعه عدالت فرهنگی و آموزشی، توسعه و تقویت این هنرستان‌ها در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی در دولت مردمی قرار دارد و از ابتدای دولت سیزدهم ۹ هنرستان جدید تاسیس شده و مقرر شده که سیاست هر استان ۲هنرستان پیگیری و اجرایی شود.

اسماعیلی با اشاره به توسعه رشته‌های هنری در هنرستان‌های وابسته به این نهاد در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ گفت: از دیگربرنامه‌های پیش رو توسعه و تقویت رشته‌های هنری در این هنرستان‌هاست که رشته‌های پنج گانه در تمامی هنرستان‌ها راه‌اندازی شود کهاز سال تحصیلی جدید این برنامه در دستور کار قرار گرفته است.

نظر شما