شناسهٔ خبر: 55653988 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

درخواست شورای شهر از دولت: «شهر آفتاب» را بخرید

مهشید جعفری معظم

عضو شورای شهر تهران گفت: شورای شهر این آمادگی را دارد تا اگر دولت آمادگی داشته باشند بخشی از سهام مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب را خریداری کنند تا مجموعه جدیدی در شهر تهران ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به نمایشگاه بین‌المللی تهران گفت: موضوع نمایشگاه بین‌المللی تهران که در خیابان سئول و اتوبان چمران واقع شده مشکلات بسیاری را برای شهروندان مخصوصاً شهروندان ساکن آن محدوده به وجود آورده است.

وی افزود: شبکه بزرگراهی و شریان تردد خودروها به یکدیگر متصل است و وقتی که یک مکان دچار مشکل می‌شود به سایر مکان‌های شهر نیز سرایت پیدا می‌کند و ترافیک به خیابان‌ها بالادست و پایین دست نیز اشاعه پیدا می‌کند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ساکنان محدوده خیابان سئول اعتراضات بسیار زیادی را در رابطه با برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ به شورای شهر ارسال کرده‌اند، گفت: برگزاری نمایشگاه منجر به وقوع مشکلاتی شده است و شهروندان بعضاً در حوزه دسترسی به بیمارستان و آمبولانس با مشکل مواجه می‌شوند؛ اگر یکی از ساکنان خیابان سئول نیازمند اورژانس باشد نمی‌تواند به آن دسترسی پیدا کند زیرا ترافیک ایجاد می‌شود و حتی جان شهروندان آن منطقه نیز به خطر می‌افتد.

وی با تاکید بر اینکه تسهیل در رفت و آمد ساکنان خیابان سئول جز حقوق عامه آنها است اظهار کرد: اما متأسفانه به واسطه برگزاری نمایشگاهی که در خیابان سئول برگزار می‌شود این حق از افراد سلب شده است و بر همین اساس قوه قضائیه باید به این حوزه ورود پیدا کند و از دادستان کشور و تهران و همچنین دادگستری تهران تقاضا دارم تا این موضوع را به صورت ویژه پیگیری کنند.

پیرهادی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف زندگی افراد محدوده خیابان سئول را با چالش مواجه کرده است و شورای شهر تهران هم باید نسبت به حل معضل به وجود آمده اقدام کند.

عضو شورای شهر با بیان اینکه باید همگی برای حل چالش به وجود آمده اقدام کنیم گفت: از رئیس جمهور و دولت تقاضا دارم تا مسئله نمایشگاه بین‌المللی را به صورت ویژه پیگیری کند زیرا جان افراد آن منطقه و مشکلاتی که برایشان ایجاد می‌شود رابطه مستقیم با ترافیک نمایشگاه دارد؛ علاوه بر ترافیک، آلودگی هوا نیز در آن منطقه تشدید شده است و مردم در عذاب قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به آمادگی شورای شهر برای ساماندهی نمایشگاه و تأسیس نمایشگاه جدید اظهار کرد: شورای شهر این آمادگی را دارد تا اگر دولت و مجموعه حاکمیتی آمادگی داشته باشند بخشی از سهام مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب را خریداری کنند تا مجموعه جدیدی در شهر تهران ایجاد شود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: آماده دریافت پیشنهاد دولت و واگذاری بخشی از سهام مجموعه شهر آفتاب به او هستیم تا برای رفاه حال مردم و رفع مشکلات مجموعه جدیدی در شهر تهران ایجاد شود و مشکل دائمی برطرف شود.

نظر شما