شناسهٔ خبر: 55653522 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

با حضور ستاری؛

۱۲ محصول دانش‌بنیان در یزد رونمایی شد

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، ۱۲ محصول ایران‌ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق مستقر در پارک علم و فناوری یزد رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا؛ با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، ۱۲ محصول ایران‌ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق مستقر در پارک علم و فناوری یزد رونمایی شد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با حضور در پارک علم و فناوری یزد، ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای ایران‌ساخت ۱۵ شرکت‌ دانش بنیان و خلاق مستقر در پارک، از ۱۲ محصول رونمایی کرد و با فعالان فناور و خلاق این شرکت‌ها به گفت‌وگو نشست. این محصولات ایران‌ساخت در حوزه‌های نانو مکانیک، مکاالکترونیک، پدافند هوایی، هوش مصنوعی شیمی و حوزه‌های دیگر بود.

دستگاه جوش با سوخت آب، دبی سنجی شبکه فاضلاب، دستگاه‌های عیب‌یاب و درجه‌بندی کاشی دستگاه تشخیص سایز و قوس کاشی، کربومور نوعی پودر بند آورنده خون، ایزونانائیک اسید، ضدعفونی کننده‌های نوین زیست سازگار با گرید غذایی، ژل‌ها و کرم‌های آرایشی و بهداشتی بر پایه‌ی لیپوزوم، خشک‌کن سریع، تولید کیسه نمک احیاکننده رزین و فرآیندهای تبادل یونی، دستگاه‌ کارت‌خوان سامانه سوخت، درایور روشنایی شهری و چادر اصلاح سطح شده با نانو سامانه فایتو زوم محصولات رونمایی شده است.

افتتاح ساختمان‌های خدمات فناوری دانشگاه یزد

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ساختمان خدمات فناوری و فناوری شماره ۳ را افتتاح و با جمعی از فناوران مستقر در واحدهای این مجموعه در نمایشگاهی که در فضای کار اشتراکی ایجاد شده بود گفت‌وگو کرد.

دانشگاه یزد ساختمان های فناوری شماره ۱ تا ۳، خدمات فناوری، فضای کار اشتراکی و کارگاه‌های خود را با حمایت معاونت علمی بازسازی کرده است تا اعضای هیئت علمی دانشگاه، نخبگان و دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی بتوانند ایده‌های نوآورانه خود را تجاری سازی و به محصولات ایران‌ساخت تبدیل کنند.

ساختمان خدمات فناوری یزد، بخشی از مجموعه ساختمان‌ها و بسترهای ارایه خدمات برای تبدیل ایده به محصول و خدمات نوآورانه به شمار می رود و امروز ساختمان‌ فناوری شماره ۳، ساختمان خدمات فناوری و فضای کار اشتراکی اقبال مورد بازدید قرار گرفت.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری همچنین کلنگ آغاز احداث این مجموعه را به زمین زد تا شرکت‌ها و واحدهای پژوهشی، فناوری و خدمات تخصصی و مراکز نوآوری که افراد حقیقی و حقوقی دانشگاهی شامل استادان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه به منظور ایجاد ارزش افزوده، تولید ثروت، بهره‌وری، کارآفرینی و اشتغال فضاهای اداری و کارگاهی، واحدهای فناور و خلاق خود را در آن احداث کنند.

همچنین واحدهای تحقیق و توسعه صنایع بزرگ می توانند ساختمانهای خود را در این پردیس احداث کنند.

در مجموع ساختمان های پردیس فناوری و صنعتی در مجموع ۵۵ واحد فناور استقرار دارند که بنیان‌گذاران و توسعه دهندگان محصولات و خدمات این واحدها، از دانش آموختگان، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و پژوهشگران هستند.

ساختمان فناوری ۳ دانشگاه یزد در ۲۲۰۰ متر مربع احداث شده و در ۶ طبقه، بستری برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان و خلاق فراهم کرده است.

افتتاح مرکز نوآوری مد و پوشاک دانشگاه آزاد اسلامی یزد

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین از خط تولید پروه استارتر لبنی بازدید کرد.

افتتاح مرکز نوآوری مد و پوشاک دانشگاه آزاد اسلامی یزد، افتتاح مرکز پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز در بیمارستان شهید صدوقی، بازدید از پژوهشکده علوم تولید مثل و حضور در نشست جهش تولید دانش بنیان استان یزد از دیگر برنامه‌های سفر امروز ستاری به یزد است.

انتهای پیام/

نظر شما