شناسهٔ خبر: 55652854 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

شهروز سخنوری معروف به الکس کیست

الکس و مانلی چگونه دختران ایرانی را به کشورهای خارجی قاچاق می‌کردند و ابن شبکه فساد چگونه شکل گرفت؟

صاحب‌خبر -

حکم اعدام الکس قطعی شد؛ این خبری است که سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد. این مرد که نام اصلی‌اش شهروز سخنوری است سردسته باند برگ قاچاق دختران بود و زنی به نام مانلی نیز در این کار با او همکاری می‌کرد. این دو نام همان‌هایی هستند که در سریال آقازاده نیز دیدیم و تا حدی با روش کار این شبکه فساد آشنا شدیم.

به گزارش اعتمادآنلاین، الکس و مادرش سال‌ها ساکن آمریکا بودند و مادر شهروز شهروند آن کشور محسوب می‌شود. خلافکاری‌های الکس در آمریکا باعث شد از این کشور اخراج شود. او سپس راهی امارات متحده شد و دوبی را برای سکونت انتخاب کرد اما در آنجا نیز نتوانست از شرارت دست بردارد.

گروگانگیری اعضای یک خانواده جرمی بود که باعث زندانی شدن الکس در دوبی و سپس اخراج او شد. این مرد شرور بعد از گروگانگیری به مادر و دختر در حضور پدر خانواده تجاوز کرده بود.

الکس بعد از اخراج از دوبی به ایران آمد و با مانلی دوست شد. مانلی قبول کرد در زمینه فساد و فحشا با مرد جوان همراهی کند. او به همراه مادر الکس به دوبی رفتند و تجارت سیاه خود را شروع کردند. الکس نیز دختران فریب‌خورده را بعد از تهیه عکس‌های برهنه به خارج از کشور قاچاق می‌کرد.

الکس بعد از مدتی از ترس دستگیری تصمیم گرفت ایران را ترک کند. او راهی مالزی شد و به فعالیت‌هایش ادامه داد تا اینکه پلیس ایران با اطلاع از تبهکاری‌های سیاه این باند که اعضای جدیدی نیز به آن اضافه شده بودند، تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری آنها آغاز کرد.

ماجرای الکس و مانلی در سریال آقازاده به تصویر کشیده شد. بخش‌هایی از این سریال بر اساس اطلاعاتی بود که از پرونده این قاچاقچیان به دست آمده بود. در این سریال شاهد زندگی اعیانی الکس بودیم و در واقعیت نیز این متهم از فروش دختران ایرانی ماهانه ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان درآمد داشت.

تلاش‌ها برای بازداشت الکس سه سال به طول انجامید تا اینکه بالاخره این متهم توسط پلیس بین‌الملل بازداشت و به ایران مسترد شد. او بعد از محاکمه به اعدام محکوم شد که این حکم حالا قطعی شده و همدستان او نیز به تحمل زندان محکوم شده‌اند.

 

نظر شما