شناسهٔ خبر: 55652490 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

صعود ۳ آزادکار ایران به نیمه نهایی جوانان جهان

وحید رجبی

در جریان رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان، ۳ نماینده ایران راهی دیدار نیمه نهایی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در پایان رقابت های نوبت صبح ۵ وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان در بلغارستان، آرمین حبیب‌زاده در ۶۱، امیرحسین فیروزپور در ۹۲ و امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم با برتری مقابل رقبای خود راهی مرحله نیمه نهایی شدند اما عرفان الهی در ۷۰ و عارف رنجبری در وزن ۸۶ کیلوگرم به ترتیب مقابل رقبای خود از هند و فرانسه شکست خوردند.

در وزن ۶۱ کیلوگرم آرمین حبیب زاده پس از استراحت در دور نخست، با نتیجه ۱۱ بر صفر میکیتا آبراموف از اوکراین را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف نیکولاس بوزاکیس از آمریکا رفت و با نتیجه ۱۳ بر ۱۱ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی برای رسیدن به فینال باید از سد آرسامرزویف از فرانسه بگذرد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم عرفان الهی پس از استراحت در دور نخست، با نتیجه ۵ بر ۴ از سد الکساندر فاکوندو از آمریکا گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت اما در این مرحله مقابل ساگار جاگلان از هند با نتیجه ۱۰ بر ۵ شکست خورد و از رسیدن به مرحله نیمه نهایی بازماند. الهی برای اینکه بتواند در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند باید منتظر صعود رقیبش به دیدار فینال باشد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم عارف رنجبری پس از استراحت در دور نخست، با نتیجه ۱۱ بر صفر ژولین ایوانوف از بلغارستان را مغلوب کرد اما در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل رحیم ماگمادوف از فرانسه با نتیجه سنگین ۱۰ بر صفر شکست خورد. وی برای اینکه بتواند در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کندف باید منتظر صعود رقیبش به دیدار فینال باشد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور پس از استراحت در دور اول، با نتیجه ۱۰ بر صفر ساتوشی میورا از ژاپن را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک‌چهارم نهایی نیز مقابل کریستین آنگیال از مجارستان با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی برای رسیدن به فینال باید از سد ادلان ویسخانوف کشتی‌گیر روسی‌الاصل از فرانسه عبور کند.


در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیررضا معصومی پس از استراحت در دور نخست، مقابل مراب سلیماناشویلی از گرجستان  با نتیجه ۱۴ بر ۴ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف نیکولاس فلدمن از آمریکا می‌رود.

همچنین در ادامه رقابت‌های ۵ وزن نخست و در وزن ۵۷ کیلوگرم، احمد محمدنژادجوان که روز گذشته دوشنبه پس از شکست ۷ بر ۵ مغلوب جوری وولک از آمریکا راهی گروه بازنده‌ها شده بود، در این مرحله ۱۱ بر صفر  عزیزبک نایموف از ازبکستان را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی برای کسب مدال برنز مقابل لوکا گوینجیلیا از گرجستان قرار می گیرد.

محمدحسین آقایی در وزن ۷۰ کیلوگرم نیز روز گذشته پس از شکست ۹ بر ۷ مغلوب میشل مسنبرینک از آمریکا، راهی گروه بازنده‌ها شد. وی در این مرحله برابر کانات کریمبکوف از قرقیزستان با نتیجه ۱۲ بر ۲ پیروز شد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی برای کسب مدال برنز امشب به مصاف هایک پاپیکیان از ارمنستان به روی تشک می‌رود.

انتهای پیام

نظر شما