شناسهٔ خبر: 55652098 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فنلاند صدور روادید برای روس‌ها را محدود می‌کند

در ادامه فشارهای غرب علیه روسیه در پی بحران اوکراین، وزیر امور خارجه فنلاند گفت این کشور تعداد روادیدی که برای روس‌ها صادر می‌کند را به ۱۰ درصد تعداد فعلی کاهش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «پکا هاویستو» وزیر امور خارجه فنلاند سه‌شنبه (۱۶ اوت) گفت تعداد روادید صادره برای روس‌ها را به ۱۰ درصد تعداد فعلی کاهش می‌دهد.

او گفت که وزارت امور خارجه فنلاند تعداد قرار ملاقات‌های درخواست روادید را از اول سپتامبر (۱۰ شهریور) کاهش خواهد داد که عملا منجر به صدور ویزاهای کمتر برای روس‌ها خواهد شد.

پیش‌تر، «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین از کشورهای غربی خواست تا علاوه بر دولت مسکو، تمام مردم روسیه را نیز تحریم کنند زیرا به ادعای او، آن‌ها حامی جنگ علیه اوکراین هستند. وی در مصاحبه با روزنامه «واشنگتن‌پست» گفت که دولت‌های غربی باید به عنوان اقدامی تلافی‌جویانه علیه عملیات ویژه روسیه، ورود همه روس‌ها به کشورهایشان را به مدت یک سال ممنوع کنند.

واشنگتن‌پست این درخواست زلنسکی را «مهم‌ترین تحریم‌ها» علیه روسیه از زمان آغاز جنگ با اوکراین توصیف کرد و به نقل از وی نوشت: «روس‌ها باید در دنیای خود زندگی کنند تا زمانی که فلسفه خود را تغییر دهند». رئیس‌جمهور اوکراین همچنین خواستار تعمیم این اقدام به شهروندان روسی که این کشور را ترک کرده‌اند، شد.

زلنسکی که مدت کوتاهی از روسی صحبت‌کردن‌هایش در ویدئوهای روزهای آغازین جنگ و تمنا برای توقف حملات کوبنده به زیرساخت‌های نظامی کشورش نمی‌گذرد، ادعا کرد: «روس‌ها هرچه هستند، بگذارید در همان روسیه باقی بمانند». وی مدعی شد که کل جمعیت روسیه مسئولیت عملیات نظامی ویژه کرملین در دونباس را بر دوش دارند.

رئیس جمهور اوکراین در حالی تمام روس‌ها را حامی جنگ با کشورش معرفی کرده و خواستار تحریم همه آنها شده که قبلا در سخنرانی‌های مکرر، ادعا می‌کرد مردم روسیه در حال به‌راه انداختن تظاهرات‌های ضد دولتی برای متوقف کردن عملیات در دونباس هستند.

این اقدام در ادامه فشارهای غرب علیه روسیه با آغاز اقدام نظامی این کشور در اوکراین انجام می‌شود. در حالی که پنج ماه از آغاز درگیری‌ها در اوکراین گذشته، کشورهای غربی بویژه آمریکا و انگلیس با اعمال انواع تحریم‌ها علیه مسکو و ارسال سلاح و تجهیزات به اوکراین و ممانعت از نشستن کی‌یف سر میز مذاکرات صلح، به درگیری‌ها در این کشور دامن می‌زنند.

انتهای پیام/م

نظر شما