شناسهٔ خبر: 55651853 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

تبلیغات/

در مشاوره قبل ازدواج چه بگوییم ؟

صاحب‌خبر -

در مشاوره قبل از ازدواج چه بگوییم؟

یکی از مهم کارهایی که افراد می توانند برای خود انجام دهند دریافت مشاوره قبل از ازدواج است. به این دلیل که آمار طلاق روز به روز در حال افزایش است، بهتر است به هیچ عنوان بدون دریافت مشاوره قبل از ازدواج اقدام به تاهل ننمایید. اگر بخواهیم به صورت دقیق اشاره ای نماییم به این که این آمار به چه صورت است باید ذکر شود که متاسفانه در سال های اخیر از هر 3 ازدواج 2 ازدواج منجر به طلاق می شود و در درصدی بسیار بالا نیز شاهد طلاق عاطفی آن گروهی هستیم که به طلاق نمی رسند. این آمار نگران کننده نشان دهنده ی انتخاب های اشتباه است و مشاوره قبل از ازدواج می تواند این انتخاب را برایمان عاقلانه و مناسب نماید. حال برای آن که یک مشاوره مناسب دریافت نمایید ممکن است این پرسش مطرح شود که در مشاوره قبل از ازدواج چه بگوییم؟ این مقاله تهیه شده است تا به در مشاوره قبل از ازدواج چه بگوییم ؟ پاسخ دهد. ادامه مطلب را دنبال فرمایید. 

مواردی که می توانید در جواب در مشاوره قبل از ازدواج چه بگوییم؟ به آن اشاره نمایید به شرحی ست که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. در ابتدا به صورت تیر وار به هر آن چه باید در مشاوره قبل از ازدواج بگویید می پردازیم و سپس به صورت کامل در مورد ریز جزئیات هر کدام اشاراتی خواهیم نمود. 

پاسخ به سوالِ در مشاوره قبل از ازدواج چه بگوییم؟

  1. خواسته هایتان از شریک زندگیتان 
  2. نحوه روابط جنسی مورد نیازتان 
  3. عقاید و باور های مذهبی
  4. جایگاه خانوادگی و فرهنگی
  5. جایگاه اجتماعی 
  6. حقوق مورد نیاز 
  7. و...

حال که اندک مواردی به دستتان آمده است بهتر است به صورت کامل هر مورد را تشریح نموده و شرح دهیم تا بتوانید با آگاهی کامل در مشاوره قبل از ازدواج حاضر شوید، در مشاوره قبل از ازدواج چه بگوییم؟ و هر آن چه نیاز است را در آن بیان نمایید تا بهترین انتخاب شریک زندگی را داشته باشید، آگاهانه اقدام به تشکیل خانواده نموده و آمار طلاق را نیز کاهش دهید.

 

خواسته هایتان از شریک زندگیتان

مهم ترین مسئله ای که باعث طلاق می شود و نیاز است شما در مشاوره قبل از ازدواج بگویید خواسته هایی ست که از شریک زندگیتان دارید. شریک زندگی شما باید بتواند تا حد معقولی (نه به صورت تمام و کمال) خواسته هایتان را برایتان اجابت نماید. به عبارتی هرگز نمی توانید شخصی را بیابید که تمام آن چه از یک فرد انتظار دارید را برایتان فراهم نماید. اما اگر خواسته هایتان از شریک زندگیتان در راستای خواسته های پارتنرتان نباشد ممکن است دچار مشکلاتی شوید. پس پیشگیری را بهتر از درمان پیش گرفته و در مشاوره قبل از ازدواج به این مورد می پردازید شاید بتوان گفت شرح خواسته ها مهم ترین پاسخ به مشاوره قبل از ازدواج چه بگوییم؟ است. 

به عنوان مثال اگر خواسته های شما از شریک زندگیتان از نظر مالی بیش از حد توان فرد مورد نظر باشد ممکن است با یکدیگر به مشکلاتی بربخورید. البته این خواسته ها تنها به خواسته های مادی منتهی نمی شود و خواسته ها را می توان به سبک زندگی نیز تعمیم داد. موردی مراجعه به روانشناس و مشاور داشتند برای این که خانم، مایل به آشپزی نبودند اما همسر این شخص غذای خانگی را اولویت خود قرار داده بود. ممکن است تصور کنید که این مسئله بسیار جزئی ست اما متاسفانه موارد جزئی بسیاری هستند که عامل طلاق های کنونی هستند. همچنین با کنارهم قرار گرفتن این موارد جزئی ست که یک زندگی دچار اخلال می شود. پس پیش از هر چیزی:

برای آن که بدانید در مشاوره قبل از ازدواج چه بگوییم؟ بهتر است در ابتدا لیستی از هر آن چیزی که مایل هستید در شریک زندگی و زندگی مشترک داشته باشید (به عبارتی همان خواسته هایتان) تهیه نمایید و سپس به مشاور ارائه دهید. مشاور با علم بسیار خود و تجربه های اندوخته می تواند در زمینه این که شخص مقابلتان مناسبتان است یا خیر راهنماییتان کند.

نحوه روابط جنسی مورد نیازتان 

دیگر مورد حائز اهمیتی که در پاسخ به  در مشاوره قبل از ازدواج چه بگوییم؟  باید بدانید نیاز های جنسی تان است. اگر یک زوج از نظر جنسی به یک دیگر شباهت نداشته و یا توان ارضای خواسته های یک دیگر را نداشته باشند راهشان به جدایی خواهد کشید چرا که تحت تاثیر قرار گرفتن سکس بی هیچ شکی دیگر ابعاد زندگی را نیز تحت الشعاع قرار می دهد.

اگر نمی توانید به صورت مستقیم با پارتنرتان در مورد خواسته های جنسی تان صحبت کنید بهتر است از یک مشاور برای این مسئله کمک بگیرید. همچنین که فراموش نکنید فانتزی ها و فتیش های جنسی بسیاری هستند که از توان شخصی که دارای آن فانتزی ها و فتیش های جنسی نیست خارج است. پس در این مورد حتما در مشاوره صحبت کنید و مسائل جنسی را پاسخِِّ در مشاوره قبل از ازدواج چه بگوییم؟ بدانید. 

ممکن است شخصی نیاز جنسی اش را در یک بار در هفته رابطه داشتن خلاصه بداند و شخصی دیگر به دلیل نیاز جنسی بالا مایل به برقراری رابطه روزانه و شبانه باشد. پس خود و همراه آینده زندگیتان را در امر جنسی نیز مورد بررسی قرار دهید تا دچار مشکلات بی راه و چاره نشوید و راهتان به طلاق نکشد 

 

عقاید و باور های مذهبی

باور های مذهبی و نوع عقاید تا جایی می توانند مشخصی باشند که عقاید طرف مقابل را زیر سوال نبرند. برای آن که در این حوزه و مورد بدانید در مشاوره قبل از ازدواج چه بگوییم؟ بهتر است مهم ترین اولویت های زندگیتان و اصلی ترین باور هایتان را برای مشاور بیان کنید. تا با بیان کردن طرف مقابلتان و کنار هم قرار دادن این موارد بشود تشخیص داد که آیا از نظر عقیدتی و باور هایی که دارید می توانید در کنار یک دیگر زندگی مناسب و خوبی داشته باشید یا خیر.  البته این را هم در نظر داشته باشید که مشاور به هیچ عنوان تصمیم گیرنده به جای شما نیست. بلکه تنها با در کنار هم قرار دادن اطلاعات و چینش پازلی که باید شما را به بهترین تصمیم راهنمایی می نماید

جایگاه خانوادگی و فرهنگی

در بسیاری از موارد اختلافات طبقاتی خانوادگی و فرهنگی و مالی ست که ایجاد مشکل می نماید. برخی افراد اهمیت چندانی به این موضوع نمی دهند اما این بی اهمیتی نیز باید توسط مشاور بررسی گردد تا مبادا از سر احساسات آنی و زودگذر باشد. تفاوت فرهنگی و مالی می تواند ایجاد سو تفاهم نماید. در برخی از فرهنگ ها برخی رفتار ها نشانه مناسبی ندارد اما در فرهنگ دیگری پسندیده است. در چنین حالتی افراد نمی توانند با همراه و پارتنر خود کنار بیایند. پس بهترین کار ممکن آن است که این مورد را نیز به مشاور شرح و بیان نمایید و از آن دست مواردی بدانید که در پاسخ به در مشاوره قبل از ازدواج چه بگوییم؟ لازم است

جایگاه اجتماعی 

جایگاه اجتماعی نیز تمام موارد بالا را شامل می شود. این مورد را نیز باید مانند مورد قبل مورد بررسی مشاور قرار داد تا مشخص شود از روی احساسات نادیده انگاشته شده است یا واقعا دخیل در زندگی شخصی دو نفر نیست. این مورد به مراتب کمتر از موارد قبلی ایجاد مشکل می نماید اما از مواردی که بای در مشاوره قبل از ازدواج از آن نیز صحبتی به میان آورد

images_1660048928.jpeg

حقوق مورد نیاز 

به هنگام عقد، معمولا خانم ها در حال دریافت حقوق مورد نیاز خود هستند. به عبارتی مایل نیستند حق را بگیرند بلکه مایل اند حقوق از دست داده ی خودشان را که حق طبیعی شان است باز پس ستانند. در چنین شرایطی برخی از افراد مایل به انجام این کار انسانی نیستند. در نتیجه با بیان به مشاور می توان با فرد را راضی نمود و یا تصمیم عاقلانه دیگری گرفت. پس این مورد نیز مورد مهمی در پاسخ به در مشاوره قبل از ازدواج چه بگوییم؟ است. 

و...

به هرروی با توجه به موارد ذکر شده تا حد بسیاری مشخص است که در مشاوره قبل از ازدواج چه بگوییم؟ مراقبت باشید که در صورتی که پله ی اول را اشتباه بردارید، داستان خشت اول چون نهد معمار کج خواهد شد و طبیعتا تا ثریا می رود دیوار کج. این نخستین مرحله را عاقلانه و با بهترین حالت ممکن سپری نمایید تا هرگز به مشکلاتی دیگر که مرتبط با همین مشاوره پیش از ازدواج است برخورد نکنید. البته در اتاق درمان همه چیز بر عهده شما نیست بلکه مشاور نیز مسئولیت هدایت و بیان را دارد و در در مشاوره قبل از ازدواج چه بگوییم؟ مسیر یابی شما را با راهنما بودن تسهیل می نماید. پس همین حالا شروع به ساخت لیست هایی کنید که کمی پیش تر به آن ها توصیه شده اید. 

موفق باشید و خوشبخت 

 

نظر شما