شناسهٔ خبر: 55651721 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اتحادیه اروپا خواستار تحقیق درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد

اتحادیه اروپا خواستار تحقیقات مستقل و شفاف درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به ویژه کشتار کودکان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه اروپا خواستار تحقیقات مستقل و شفاف درباره آنچه در غزه رخ داده به ویژه کشتار کودکان در حملات موشکی ارتش اسرائیل در جنگ اخیر با مقاومت فلسطین شد.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه رسما اعتراف کرد که پنج کودک فلسطینی در حملات موشکی این رژیم به نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

درخواست بروکسل درباره جنایات تل آویو درحالیست که اتحادیه اروپا در خلال حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به نواره غزه که سه روز به طول انجامید سکوت کرده بود تا جاییکه جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مجبور شد درباره آن موضعگیری کند. 

جوزپ بورل در مصاحبه خود با یک روزنامه اسپانیایی اذعان کرد کشورهای غربی از استانداردهای دوگانه در مسائل بین‌المللی استفاده می‌کنند. 

بورل در این مصاحبه گفته بود، حمایت از اوکراین علیه روسیه برای کشورهای غربی یک «ضرورت اخلاقی» است. با این‌حال او درباره غزه گفت: «حل مسائل مردمی که در یک زندان روباز به اسم غزه گرفتار هستند در دست اتحادیه اروپا نیست».

 جدیدترین دور حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ۱۴ مرداد با ترور «تیسیر الجعبری»، از فرماندهان ارشد شاخه نظامی جهاد اسلامی موسوم به سرایا القدس آغاز شد و در حالیکه صهیونیست‌ها گفته بودند که یک هفته این درگیری‌ها به طول خواهد انجامید، اما پس از گذشته سه روز، در نهایت با میانجیگری مصر، تل آویو مجبور به پذیرش آتش بس با شروط جهاد اسلامی شد.

در این جنگ سه روزه، جهاد اسلامی بیش از 1000 موشک به سرزمینهای اشغالی شلیک کرد که در نوع خود کم سابقه بود. رهبران جهاد اسلامی اعلام کردند در یک مورد 58 شهرک صهیونیست نشین را به طور همزمان زیر آتش موشکی و راکتی قرار دادند. 

انتهای پیام/م

نظر شما