شناسهٔ خبر: 55650399 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اذعان رژیم صهیونیستی به کودک کشی در جنگ اخیر غزه

سپیده حسینی

رژیم صهیونیستی مسئولیت حمله هوایی که در جریان آن 5 کودک فلسطینی در غزه کشته شدند، را بر عهده گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت، تحقیقات اولیه ارتش اسرائیل در خصوص حمله هوایی روز 7 اوت به نزدیکی قبرستانی در منطقه جبالیا در غزه که در جریان آن 5 کودکبین 3 تا 16 ساله کشته شدند به پایان رسیده است.

طبق آنچه هاآرتص به نقل از برخی منابع در ارتش رژیم صهیونیستی آورده است، در این تحقیق روشن شد، بر خلاف ارزیابی اولیه ارتش مبنی بر اینکه پنج کودک فلسطینی مذکور در نتیجه شلیک ناموفق راکت از سوی جهاد اسلامی جان خود را از دست دادند، این کودکان در حمله اسرائیل شهید شدند.

این روزنامه عبری زبان در ادامه نوشت، پس از تحقیق در این خصوص مشخص شد که این کودکان از قربانیان حمله اسرائیل به نوار غزه بوده‌اند و طبق این تحقیق نظامی، شلیک راکتی از سوی جهاد اسلامی رصد نشد.

هاآرتص درادامه نوشت، اطلاعات و داده‌های نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی حاکی از این هستند که نیروهای این یگان در آن زمان به اهدافی حمله کردند اما ارتش در آن مقطع زمانی تصمیم گرفت حمله را علنی نکند و اسناد و گزارش‌های آن را نیز منتشر نکرد.

در حمله هوایی مذکور٬ جمیل الدین نجم (3 ساله)، جمیل ایهاب نجم (13 ساله)، محمد نجم (16ساله)، حمید نجم (16)ساله و نسمی قاراش (15) ساله جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام

نظر شما