شناسهٔ خبر: 55650124 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش حقوق بازنشستگان فردا اعلام می‌‌شود

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما با نمایندگان بازنشستگان جلساتی داشته و تصمیماتی گرفته‌ایم و جلسه‌ای هم فردا با نمایندگان بازنشستگان داریم که خود آنها نحوه افزایش حقوق را اعلام و اطلاع‌رسانی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری با رسانه‌ها، اظهار کرد: طیف بازنشستگان در گذشته منزلت خود را از دست داده و در سیاست گذاری‌ها مورد کم توجهی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: ما تلاش کردیم تا اتفاقات مطلوبی رخ بدهد اما حقیقتا ما وارث گذشته هستیم و ناترازی‌هایی وجود دارد، این ناترازی‌های صندوق‌های بازنشستگی ما را با چالش همراه کرده است.

زاهدی وفا تاکید کرد: تصمیمات حرفه ای در گذشته اتخاذ نشده و دو صندوق بازنشستگی ما به بودجه دولت متکی شده اند در حالی که باید تعادل در منابع و مصارف وجودداشته باشد و. خودشان را بر اساس یک فرمول اقتصادی اداره کنند. تصمیمات درباره بازنشستگان در سطح قوانین دولت و مجلس است. 

وی اضافه کرد: ما در مجموع ۷۱ صندوق دیگر هم داریم که آن‌ها نیز با مشکلاتی همراه هستند و براساس قانون ساختار جامع رفاه اینها باید یکپارچه و ذیل وزارت رفاه ادغام شوند.

وی درباره افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: ما در راستای مصوبه شورای عالی کار و طبق قانون باید تصمیماتی می گرفتیم اما در این باره محدودیت‌های منابع و مالی وجود داشته و دارد.

زاهدی وفا همچنین ابراز کرد: ما با نمایندگان بازنشستگان جلساتی هم داشته و تصمیماتی گرفته ایم و جلسه‌ای فردا با نمایندگان بازنشستگان داریم که خود آن‌ها نحوه افزایش حقوق را اعلام و اطلاع رسانی می‌کنند.

سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: پیشنهادهایی در زمینه واگذاری برخی سهام ها به بازنشستگان مطرح شده است. یکی از پیشنهادها این است که صندوق زمین و ساختمان در هر استان برای بازنشستگان تاسیس کنیم. در مجموع تصمیمات خوبی گرفته شده و فردا در جلسه کانون های بازنشستگی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ ت 38

نظر شما