شناسهٔ خبر: 55649774 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار پلدختر:

صدور پروانه ساخت اماکن در گرو مناسب‌سازی است

شهردار پلدختر گفت: مناسب‌سازی از الزامات صدور پروانه ساخت و پایان کار در اماکن عمومی است.

صاحب‌خبر -

صدیقه میری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: قانون حمایت از معلولان، تکلیف دستگاه‌ها را با قید زمان مشخص کرده و تمام دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده پنج قانون خدمات کشوری، شهرداری‌ها، شرکت‌ها و به طور کلی دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کنند، ملزم به رعایت این قانون هستند.

وی افزود: آئین‌نامه ابلاغی ماده سه قانون حمایت از معلولان که دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ تکلیف دستگاه‌ها را در این زمینه مشخص کرده که براساس بند شش این آئین‌نامه کلیه دستگاه‌های مشمول مؤسسات و شرکت‌های دولتی، بیمارستان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و فرهنگی، اماکن ورزشی، پایانه‌ها، مراکز خرید و تجاری و ارائه خدمات عمومی، بانک‌ها، بوستان‌ها و نظایر آن با توجه به ضوابط شورای عالی شهرسازی و معماری مکلف و موظف به پایان رساندن مناسب‌سازی هستند.

شهردار پلدختر خاطرنشان کرد: ماده ۱۵ همین آئین‌نامه در رابطه با بودجه تکلیف را مشخص کرده است. تمام دستگاه‌های مشمول را موظف هستند اعتبارات مورد نیاز برای اجرای وظایف مربوطه را همه ساله جهت پیش‌بینی در لوایح بودجه سنواتی به سازمان برنامه و بودجه و سایر مراجع ذی‌ربط ارائه کنند.

میری ادامه داد: شهرداری‌ها در همین راستا براساس ماده ۱۰ همین قانون به اجرای مناسب‌سازی در اماکن عمومی مانند پارک‌ها و غیره مکلف هستند که شهرداری پلدختر در این راستا به وظیفه خود عمل کرده است.

وی به بعضی اقدامات شهرداری پلدختر در راستای انجام مصوبات اشاره و تصریح کرد: نصب بنر جهت اطلاع‌رسانی سامانه معبر برای راهنمایی معلولان برای اعلام نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود در زمینه مناسب‌سازی در نقاط مختلف شهر از اقدام‌های شهرداری است.

شهردار پلدختر ادامه داد: جهت پارک خودرو معلولان به نصب تابلو پارک جانبازان و معلولان در خیابان امام خمینی (ره) اقدام و در خیابان‌های ابن‌سینا و هفتم تیر و سرویس‌های بهداشتی پارک‌های سطح این شهر اقدام کرده است.

وی گفت: مناسب‌سازی یکی از الزامات ارائه پایان کار و صدور پروانه ساختمانی در قوانین ابلاغی به شهرداری است، اما برای بعضی از اماکن، ادارات و بانک‌ها قبل از ابلاغ این قانون پایان کار صادر شده است.

میری افزود: علی‌رغم مکاتبات شهرداری با فرمانداری و بانک سپه که هم اکنون اقدام به بازسازی کرده است، مناسب‌سازی در این اماکن رعایت نشده و شهرداری پلدختر به طور حتم بر فعالیت بانک کشاورزی این شهر که هنوز به پایان نرسیده است، نظارت خواهد کرد.

نظر شما