شناسهٔ خبر: 55649262 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایران منتظر تصمیم فیبا برای حضور تیم دختران در پیکارهای قهرمانی آسیا

تهران- ایرنا- فدراسیون بسکتبال تلاش دارد تا تیم دختران ایران را به پیکارهای قهرمانی زیر ۱۸ سال جوانان آسیا اعزام کند در حالی که فیبا آسیا هنوز مجوز حضور تیم کشورمان در این مسابقات را صادر نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تیم ملی بسکتبال جوانان دختر ایران اردوهای آمادگی و تمرینات خود را در شرایطی برای اعزام به مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در بنگلور هند از ۲ ماه پیش آغاز کرده که تاکنون اعزام این تیم قطعی نشده است. این در شرایطی است که فدراسیون بسکتبال برای حضور در این رقابت‌ها، آمادگی خود را به فیبا آسیا اعلام کرده بود اما پاسخ آنها قرار گرفتن این تیم در دیویژن B آنهم به عنوان ذخیره بوده تا اگر تیمی در این رویداد به هر دلیلی انصراف داد، ایران جایگزین آن شود.

تا این لحظه، جواز حضور ایران در مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا با وجود پیگیری‌های فراوان محقق نشده است و رایزنی همچنان ادامه دارد. با توجه به وضعیت موجود، فدراسیون بسکتبال ۲ راه بیشتر نداشت یا باید تمرینات را شروع نمی‌کرد یا آنکه اتفاق کنونی را رقم زند و با انتخاب کادر فنی و سرپرستی و حمایت برای تشکیل اردوها، آمادگی این تیم را برای رویداد رقابتی جوانان قهرمانی آسیا حفظ و ارتقا دهد.

رقابت‌های دوره گذشته نیز بدلیل کرونا لغو شده بود اما حتی برای آن رویداد نیز اعلام حضور نشده بود و آخرین اعزام به سال ۲۰۱۷ بازمی‌گردد.

تعلل فیبا در پاسخ به درخواست ایران اکنون موجب شده تا برخی از منتقدان فدراسیون انگشت اتهام را به سوی این فدراسیون بگیرند. آنان پا را از انتقاد فراتر نهاده و اعزام نشدن تیم را نتیجه مدیریت این فدراسیون می‌دانند انتقاداتی که فارغ از طرح و هدف آن موجب یک شکاف گسترده و چند دستگی در خانواده این رشته المپیکی ایجاد خواهد کرد.

جوسازی رسانه‌ای و ایجاد دو دستگی در خانواده بسکتبال در حالی است که ایران در آستانه میزبانی رقابت‌های جوانان پسر آسیا و همچنین بازی با ژاپن در پنجره چهارم جام جهانی است. نباید اعزام نشدن دختران ایرانی به مسابقات جوانان آسیا به دستمایه‌ای برای تخریب این رشته المپیکی تبدیل شود زیرا ممکن است دودستگی کنونی روند توسعه بسکتبال ایران را متوقف کند، روندی که در چند سال گذشته با حضور ایران در مسابقات جهانی و المپیک به اوج رسیده است.

نظر شما