شناسهٔ خبر: 55648075 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه وطن‌امروز | لینک خبر

صداوسیما حامی فعالیت‌‌های فرهنگی در فضای مجازی است

صاحب‌خبر - رئیس ساترا در جلسه هم‌اندیشی جمعی از مدیران سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر(ساترا) با هیأت‌مدیره اتحادیه تولید و نشر محتوا گفت: صداوسیما خود را حامی فعالیت‌‌های فرهنگی در فضای مجازی می‌داند و از تولید و نشر محتوای اسلامی- ایرانی در فضای مجازی حمایت می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز»، جلسه هم‌اندیشی ساترا و اتحادیه تولید نشر محتوا در فضای مجازی با حضور سعید مقیسه رئیس ساترا، محمد حسام‌پور معاون پایش و نظارت و محمدصادق افراسیابی سرپرست معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا، سعید مشهدی مدیرعامل اتحادیه تولید نشر محتوا در فضای مجازی، سیدعلی علوی رئیس هیأت‌مدیره و سایر اعضای هیات‌مدیره این اتحادیه تشکیل شد. مقیسه در ابتدای نشست گفت: ساترا از تعامل با اتحادیه‌ها و مجامع قانونی استقبال می‌کند و یکی از مسیرهای تسریع و تسهیل عرضه حمایت‌ها را همکاری با اتحادیه‌ها و مجامع مذکور می‌داند. رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در ادامه ضمن معرفی سامانه بازار محتوای سازمان صداوسیما عنوان داشت: در بازار محتوای صداوسیما بالغ بر 26 میلیون رکورد اطلاعاتی و هزاران عنوان برنامه از محتوای تمام شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و آثار سینمایی داخلی و خارجی وجود دارد و در قالب بسته‌های حمایتی و مبتنی بر نظام رتبه‌بندی پلتفرم‌های دارای مجوز از ساترا در اختیار آنها قرار می‌گیرد. ساترا خود را حامی فعالیت‌‌های فرهنگی در فضای مجازی می‌داند و از تولید و نشر محتوای اسلامی- ایرانی در فضای مجازی حمایت می‌کند. مقیسه در ادامه با اشاره به فرآیند تولید محتوای صوت و تصور فراگیر گفت: در این فرآیند، زنجیره‌های ارزش‌آفرینی مختلف و منقطع و موازی وجود دارد. از ایده تا طرح، از طرح تا تولید سینمایی و نمایش خانگی و فضای مجازی و... تا برودکست و محصولات جانبی همه یک زنجیره است. به نظر من یکی از مهم‌ترین اهداف اتحادیه و مجامع می‌تواند کمک به هم‌افزایی و هم‌راستایی فعالیت‌های زنجیره‌های ارزش‌آفرینی باشد. اگر زنجیره تولید محتوا را به یکدیگر متصل کنیم، باعث ارتقای کارایی و اثربخشی تلاش در عرصه فرهنگ و هنر خواهد شد. رئیس ساترا در ادامه با اشاره به اهمیت حوزه تنظیم‌گری گفت: در این مسیر نیاز به تنظیم‌گری و مقررات‌گذاری است. قانونمند کردن زیست‌بوم تولید محتوا در فضای مجازی، لزوما محدود کردن نیست بلکه راهگشای ارائه حمایت‌ها و تسهیلات و محتوای دولتی به بخش خصوصی است و همین‌طور زمینه‌ساز رشد پایدار برای همه فعالان صنعت در یک رقابت سالم است.

نظر شما