شناسهٔ خبر: 55646203 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

چرا گوشی‌های تاشو برای سامسونگ بسیار مهم هستند؟

شرکت سامسونگ پیش بینی می‌کند آینده خوب گوشی‌های تاشو می‌تواند سرنوشت این شرکت را متحول کند.

صاحب‌خبر -

جی پلاس، رئیس تجارت موبایل سامسونگ، رو تائه مون، اخیراً به وال استریت ژورنال توضیح داد که چرا گوشی‌های تاشو برای تجارت این شرکت بسیار مهم هستند.

به گزارش cnbc، رو تائه مون در این گزارش گفت که گوشی‌های تاشو سامسونگ سه برابر بیشتر از گوشی‌های گلکسی اس معمولی سامسونگ، مخاطبان را جذب می‌کنند. این بدان معناست که مردم از سایر سازندگان گوشی، چه اپل، چه شیائومی یا اوپو دور می‌شوند و در عوض گوشی‌های سامسونگ را می‌خرند. شرکت سامسونگ این موضوع را کاملاً معنادار و یک نشانه مثبت به حساب می‌آورد. سامسونگ روز چهارشنبه از جدیدترین نسخه‌های گوشی‌های تاشو خود رونمایی کرد، گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴، گوشی‌های جدیدی که از وسط تا می‌شوند.

هدف سامسونگ از تمرکز بر گوشی‌های تاشو این است که فروش گوشی‌های تاشو در نیمه دوم سال از گوشی‌های پرچمدار قبلی خود، گلکسی نوت، پیشی بگیرد. طبق گزارش Counterpoint Research، انتظار می‌رود فروش گوشی‌های تاشو با رشد ۷۳ درصدی به ۱۶ میلیون دستگاه برسد، گوشی‌های تاشو همچنان سریع‌ترین رشد را در دسته محصولات گوشی‌های هوشمند در سال جاری به خود اختصاص داده‌اند.

گزلرش کانترپوینت همچنین نشان داد که سهم سامسونگ از بازار گوشی‌های تاشو در نیمه اول سال جاری ۶۲ درصد بوده است، اگرچه هیچ سازنده دیگری به اندازه سامسونگ گوشی‌های تاشو را در بازار عرضه نمی‌کند. کانترپوینت انتظار دارد سامسونگ در نیمه دوم سال ۸۰ درصد از بازار را در اختیار داشته باشد.

 

نظر شما