شناسهٔ خبر: 55646091 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مجوز فروش مجتمع ایستگاهی مترو دردشت تهران صادر شد

لایحه شهرداری تهران در خصوص مجوز فروش و تصویب معامله مجتمع ایستگاهی مترو دردشت امروز در صحن شورای شهر با رأی موافق اکثر اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمد آخوندی، عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره لایحه شهرداری تهران در خصوص مجوز فروش و تصویب معامله مجتمع ایستگاهی مترو دردشت اظهار داشت: این پلاک به متراژ یک هزار و ۵۶ متر با ارزش ۲۰۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در منطقه هشت واقع شده است.

وی افزود: ما در تبصره ها این موضوع را لحاظ کردیم که شهرداری ملزم است درآمد حاصل از فروش را صرفا جهت ساخت مترو هزینه کند و پلاک را در زمان عقد قرارداد بر اساس قیمت کارشناسی روز واگذار کند.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا اظهار کرد: با توجه به اینکه درآمدهای شهرداری تهران با مشکل مواجه است، پیش بینی می شود که اعتبارات برای اورهال و تأمین تجهیزات در شهرداری تأمین نشود، لذا پیشنهاد می کنیم درآمد حاصل از فروش این پلاک به جای توسعه مترو به اورهال آن اختصاص پیدا کند.

ابوالفضل فلاح معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران نیز در خصوص پیشنهاد تشکری هاشمی گفت: می‌توانیم ساخت، تجهیز و اورهال را در تبصره لحاظ کنیم که هر یک در اولویت بود، هزینه شود. ما بودجه جدیدی اضافه نمی کنیم و این درآمد، بخش غیرنقد منابع مالی به شمار می‌رود. منابع حاصل از فروش این پلاک در حوزه سرمایه ای صرف می شود و هزینه‌ای نیست. توسعه، تجهیز و اورهال مترو نیز اقدام سرمایه‌ای محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از دو هفته آینده ساز و کار برای تحقق منابع مالی غیرنقد محقق می شود، اظهار کرد: در حال حاضر آمادگی برای تحقق شش هزار میلیارد تومان وجود دارد.

فلاح همچنین تصریح کرد: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بر اساس انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز با یک بانک در بخش منابع غیرنقد تأمین خواهد شد و در گزارش ۶ ماهه، موارد جدیدی از تحقق منابع غیرنقد مطرح خواهد شد.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با بیان اینکه فضای مورد نظر از درخت برخوردار است، یادآور شد: باید تبصره‌ای اضافه شود که خریدار نسبت به رعایت قانون و حفظ درختان این پلاک ثبتی اقدام کند.

انتهای پیام/

نظر شما