شناسهٔ خبر: 55645830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

یک فعال اقتصادی:

اعتبارات بازسازی شهرک صنعتی گلستان محدود است

گرگان- مددی، فعال حوزه اقتصاد با بیان اینکه اعتبارات بازسازی شهرک صنعتی گلستان محدود است، گفت: باید بخشی از مالیات بر ارزش افزوده شرکت ها به بازسازی و نوسازی شهرک های صنعتی اختصاص پیدا کند. 

صاحب‌خبر -

بابک مددی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بیشترین مالیات بر ارزش افزوده از واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی پرداخت می شود که به عنوان یک درآمد پایدار باید بخشی از آن برای خود شهرک های صنعتی در نظر گرفته شود.

این فعال اقتصادی ادامه داد: باید در بحث اعتبارات بودجه مناسبی به شهرک های صنعتی اختصاص پیدا کند و بازسازی و نوسازی این شهرک ها در اولویت قرار بگیرد در غیر این صورت شهرک های صنعتی به مخروبه تبدیل می شود.

مددی افزود: در گذشته تولید کننده با یک ذهنیت مثبت در شهرک های صنعتی سرمایه گذاری می کرد اما امروز تولید کننده ها به دنبال این هستند که از شهرک های صنعتی بیرون آمده و در مکان دیگری سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد: از واحدهای تولیدی می خواهند که شهرک های صنعتی را خودشان مدیریت کنند اما این از توان تولیدکننده ها خارج است. شرایط تولید بسیار سخت شده و بسیاری از این واحدها با توانی کمتر از ظرفیت خود تولید می کنند.

وی افزود: زیر ساخت هایی که در شهرک صنعتی دیده شده، اجرایی نشده و تولید کننده و صنعتگر نمی توانند با آرامش به فعالیت خود ادامه دهند.

مددی تصریح کرد: بعد از یک دهه هنوز تصفیه خانه برخی شهرک های صنعتی آماده نشده و راه های دسترسی تکمیل نیست تا تردد و رفت و آمد راحت باشد.

این فعال اقتصادی ادامه داد: اگر یک سرمایه گذار در شهرک صنعتی سرمایه گذاری می کند باید در مورد زیر ساخت هایی مثل آب، برق، گاز و مخابرات مشکلی وجود نداشته باشد تا تولید به مشکل نخورد ولی در همین موارد هم کوتاهی هایی شده که پسندیده یک شهرک صنعتی نیست.

وی با بیان اینکه باید موانع برای تولید کننده و صنعتگر تسهیل شود، افزود: برخلاف میل باطنی صاحبان سرمایه در شهرک های صنعتی برق این واحدهای تولیدی در طول روز قطع می شود، تامین آب به مشکل بر می خورد و کل چرخه تولید یا متوقف می شود و یا ناقص فعالیت خود را انجام می دهد.

نظر شما