شناسهٔ خبر: 55644458 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

به زودی، ساماندهی حمل آرد در استان قزوین

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قزوین گفت: حمل آرد در استان به زودی ساماندهی خواهد شد و به شرکت‌های حمل و نقل دارای مجوز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و تعاونی روستایی واگذار می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمد ایزدی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قزوین گفت: با بیان اینکه این اقدام به دنبال مصوبه ستاد تنظیم بازار استان قزوین عملیاتی خواهد شد، افزود: در حال حاضر حمل و نقل آرد سهمیه‌ای (یارانه ۱ و ۲) از سوی اتحادیه نانوایان انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: براساس هماهنگی‌های اولیه، مقرر شده حمل و نقل آرد در سه شهرستان استان قزوین از سوی تعاون روستایی و در سه شهرستان دیگر نیز از سوی شرکت‌های دارای مجوز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قزوین در خصوص زمان عملی شدن ساماندهی حمل و نقل آرد نیز گفت: احتمالا برای دوره بعدی تخصیص سهمیه آرد و طی یک یا دو ماه آینده این طرح کلید بخورد.

ایزدی، پیشگیری از قاچاق و عرضه خارج از شبکه آرد یارانه‌ای و رعایت بیشتر نکات بهداشتی را از جمله مزایای اجرای این طرح خواند و گفت: حمل آرد یک سری ویژگی‌ها باید داشته باشد از جمله اینکه خودرو‌های حامل آرد باید محصوص بوده و اقدام به حمل کالا یا ماده دیگری نکنند که این موارد در حال حاضر چندان رعایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه خودرو‌های حمل آرد باید دارای رانندگان دارای صلاحیت بوده و نشان ویژه مخصوص حمل آرد باشند تا برای مردم و دستگاه‌های نظارتی به راحتی قابل شناسایی باشند و همچنین دستگاه موقعیت یاب (جی پی اس) داشته باشند تا فعالیت آن‌ها قابل رصد باشد، افزود: در طرح ساماندهی حمل آرد، این مسایل پیش بینی شده است.

ایزدی همچنین اظهار داشت: مباحث مربوط به قیمت گذاری حمل آرد به ازای هرکیسه با همکاری اداره کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین در حال نهایی شدن است و به زودی مشخص خواهد شد.

وی یادآور شد: پس از آزادسازی قیمت‌ها در دوره جدید، ماهانه حدود ۱۰ هزار تن آرد یارانه‌ای در استان قزوین توزیع و در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما