شناسهٔ خبر: 55643678 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

رئیس دانشگاه خبر داد؛

برگزاری طرح حامیم با هدف توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی-سیاسی در دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشگاه امیرکبیر از برگزاری طرح حامیم با هدف توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی-سیاسی از ۲۵ تا ۳۱ مرداد ماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین قدسی‌پورمراسم افتتاحیه دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی با عنوان «حامیم» در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، با اشاره به ضرورت اجرای طرح حامیم گفت: ویروس کرونا در دو سال گذشته آسیب‌های غیرقابل جبرانی به جامعه بشریت وارد کرد. مثلا معضل‌های ایجاد شده در حوزه اقتصاد و ارائه خدمات از تبعات این بیماری بود.

وی با بیان اینکه خمودگی در جامعه و دانشگاه از آثار زیان‌بار دوران محدودیت‌های کرونایی بود؛ یادآور شد: ما باید تلاش کنیم تا این خمودگی اجتماعی را برطرف کنیم و حل این مشکل وظیفه تک تک ما است. 

وی با تاکید بر اینکه کرونا آسیب‌های بسیاری به نظام آموزش وارد کرد، ادامه داد: من تا به حال این موضوع را رسانه‌ای نکرده‌ام؛ اما درس انتگرال که یکی از سخت‌ترین درس‌های رشته‌های  مهندسی است، میانگینش در دوران آموزش و امتحانات مجازی ۱۹ بود. همین میانگین در امتحان میان ترم در دوران حضوری به ۶.۵ کاهش یافت. این موضوع خود نشان می‌دهد نظام آموزشی چه لطماتی خورده است.

قدسی‌پور با اشاره به فعالیت‌های دانشجویی تصریح کرد: رهبر انقلاب بر فعالیت حلقه‌های میانی یعنی دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی تاکید ویژه دارند. بنابراین باید اجرای طرح‌هایی مانند حامیم در دانشگاه‌ها بیشتر شود. البته کیفیت و نتیجه‌بخشی این طرح‌ها بسیار مهم‌تر از کمیت و تعداد آنها است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر  با اشاره به اختلاف‌های سیاسی در کشور بیان کرد: این اختلاف‌ها و سلایق متفاوت باعث عقب افتادگی کشور مثلا صنعت خودروسازی شده است. متاسفانه گروه‌های سیاسی، برخوردهای متفاوت دارند بنابراین این موضوع بر توسعه اقتصادی اثرگذاری منفی داشته است.

گفتنی است  دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی-سیاسی با عنوان «طرح حامیم» در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور ۱۳۵ نفر از فعالان تشکل‌های دانشجویی و نخبگان علمی از تاریخ ۲۵ تا ۳۱ مردادماه برگزار می‌شود.

دانشگاه امیرکبیر در توجه به مسائل عمومی جامعه و برداشتن مشکلات صنعت از سایر دانشگاه‌های کشور پیشگام‌تر است

در ادامه این نشست، حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: اگر دولتی یا گروهی بخواهد یک جامعه یا گروهی را حذف کند، راه‌های متفاوتی وجود دارد. یکی از این راه‌ها، گرفتن انگیزه و قدرت فکر کردن است. در حال حاضر نیز دشمنان این گزینه را برای حذف رقیب خود یعنی انقلاب در نظر گرفتند.

وی با ذکر مثالی افزود: فضای مجازی مبتنی بر حاکمیت هوشمند و مدیریت متکی بر افکار است. در نتیجه مثلا اینستاگرام بهترین گزینه برای دستکاری افکار به ویژه جوانان و دانشجویان توسط دشمنان است.

وی با اشاره به جنگ نرم علیه ایران ادامه داد: در حال حاضر حاکمان فضای مجازی یعنی آمریکا و متحدانشان، به دنبال مدیریت اندیشه و تفکر افراد است، تا از این طریق خارج از مرزهای حقیقی و جغرافیایی، لشکر کشی فرهنگی داشته باشد.

حجت الاسلام رستمی یادآور شد: ما باید با تجهیز جوانان و دانشجویان به قدرت تفکر و اندیشه به مقابله با دشمنان برویم. در نتیجه طرح‌هایی مانند حامیم که در دانشگاه‌های کشور در حال برگزاری است باید با حضور حداکثری فعالان و نخبگان همراه باشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با تاکید بر اهمیت جایگاه‌ دانشگاه‌ها در جوامع گفت: دانشگاه امیرکبیر در توجه به مسائل عمومی جامعه و برداشتن مشکلات صنعت از سایر دانشگاه‌های کشور پیشگام‌تر است؛ که این موضوع جای خوشحالی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما