شناسهٔ خبر: 55642768 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۱۵۰ گروه خرد مالی در روستاهای سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان گفت: به منظور ایجاد و توسعه کسب وکارهای خرد و کوچک و حمایت از جوامع روستایی استان، ۱۵۰ گروه خرد مالی در این مناطق تشکیل می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مهرداد جهاندیده در نشستی با حضور مدیرعامل موسسه تاک و تعدادی از مدیران دستگاه ها و بانک های استان اظهار کرد: برنامه تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی با هدف ایجاد، توسعه و توانمندسازی کسب و کارهای خرد و بهبود معیشت در روستاها و محلات کمتربرخوردار شهری دنبال می‌شود.

 وی با بیان اینکه تامین مالی خرد یکی از راهبردهای کاهش آسیب پذیری جوامع کوچک است، اظهار داشت: در این برنامه تسهیلات بانکی با ضمانت اعضای گروه ها پرداخت خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با استقبال از مشارکت تمامی دستگاه ها، گروههای جهادی و سازمان های مردم نهاد در توسعه جوامع روستایی، به ضرورت انجام اقدامات لازم برای کاهش آسیب های اجتماعی در روستاها و برگزاری جلسه و تعامل با دهیاری ها و بخشداری ها در راستای تقویت آموزش جامعه روستایی در حوزه  کسب و کار خرد و ایجاد منابع درآمدی پایدار تاکید کرد.

 جهاندیده با بیان اینکه در این آموزش ها افراد با انواع فرصت ها و مزیت های منطفه ای،  بازاریابی، نحوه تامین مالی، سرمایه گذاری، شبکه توزیع، و ... آشنا می شوند، افزود: افراد با فراگیری آموزش ها و توانمندی در قالب گروههای خودیار می توانند در تامین معیشت و آتیه خانوار خودکفا شوند.

وی هدف از ایجاد گروه‌های خرد مالی را توانمند سازی افراد جامعه روستایی ومحلی بیان کرد و گفت: ایجاد و توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک به منظور پویایی اقتصادی افراد آسیب پذیر و نیز ایجاد وفاق و همدلی در سطح روستا دنبال می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تشریح اهداف و چگونگی تشکیل گروه‌های خرد مالی برای بخشداران و دهیاران باتوجه به گستردگی استان و مشارکت گرفتن آنان عامل مهمی در پیشبرد اهداف متصور برای این طرح است که نیازمند هماهنگی و هم افزایی همه ارکان و دستگاه های اجرایی در استان است.

جهاندیده اضافه کرد: دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با تغییر نگرش و ایجاد خودباوری در گروه هدف و تسهیل دسترسی به خدمات مالی و حرفه‌آموزی، درصدد ارتقاء کیفیت زندگی روستاییان است و در این مسیر از همه ظرفیت و قابلیت ها در توسعه همه جانبه روستا استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/3139

نظر شما