شناسهٔ خبر: 55635396 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

رضا طوسی:

۱۵ هزار فرصت شغلی جدید امسال در کردستان ایجاد می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری ۱۵ هزار فرصت شغلی جدید برای نیازمندان استان ایجاد خواهد شد.

صاحب‌خبر -

 کردستان- جام جم آنلاین- رضا طوسی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: توانمند سازی خانواده‌های تحت پوشش مدیران ارشد کمیته امداد بر اساس اسناد بالادستی در بحث توانمند سازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در بحث درمان، مسکن و ایجاد اشتغال برنامه‌ها و اقدامات بسیاری انجام داده است.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال در بحث توانمند سازی مددجویان فرایندی است، افزود: با طی کردن فرایند اداری ایجاد اشتغال و درآمد پایدار مد نظر ما برای خانواده‌های تحت پوشش است و بر اساس استعداد یابی کل اعضای خانواده‌ها مهارت آموزی، پرداخت تسهیلات، آموزش و خدمات ارائه داده می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان بیان کرد: برای ایجاد اشتغال فقط به ثبت و ضبط و ارائه آمار نخواهیم پرداخت بلکه با پرداخت تسهیلات تمامی مراحل برای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار نظارت هوشمند و حضوری همیشه مورد توجه خواهیم داد.

طوسی با بیان اینکه سال گذشته با 35 سر فصل کاری و 94 فعالیت کمیته امداد توانسته به خوبی ارائه خدمات دهد، گفت: پایان سال 1400 حدود 72 هزار خانواده بالغ بر 160 هزار نفر، در بعد خانوار 15/2 درصد و در بعد نفرات 9/4 درصد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده است.

وی افزود: هم اکنون 160 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان هستند و این آمارها مایه افتخار ما نیست بلکه باید با تعامل و همکاری هر روز یک خانواده با توانمند سازی و همکاری کاهش یابد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان با عنوان اینکه سه شاخص مهم پرسنل و کارمندهای این اداره اعم از خدمت بی منت، خدمت رسانی سروقت و به موقع و اثرگذاری خدمت با دل از اهداف این اداره است.

وی افزود: حدود 33 هزار خانواده توسط زنان بی سرپرست اداره می‌شود که 22 هزار آن به دلیل فوت سرپرست بوده و حدود 52 هزار نفر نیز سالمند هستند.

طوسی بیان کرد: برای حمایت و توانمند سازی افراد سالمند نصب و راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در منازل آنها اجرا شده و خوشبختانه با درآمد زایی بالای 3 میلیون تومان برای سالمندان در نظر داریم با هماهنگی بسیج سازندگی 300 مورد دیگر در استان کردستان به ویژه در روستاها راه اندازی کنیم.

وی با عنوان اینکه در کمیته امداد امام خمینی (ره) حدود 8 هزارو 885 نفر ایتام و محسنین دارد، بیان کرد: طی سال‌های گذشته 17 هزار نفر حامی برای ایتام و محسنین شناسایی شده که 35 درصد بومی استان و مابقی خارج از استان و کشور هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: مستمری مددجویان امسال 20 درصد افزایش داشته و ماهانه از 420 هزار تومان تا یک میلیون و 320 هزار تومان بر اساس تعداد خانوار به حساب آنها واریز می‌شود.

طوسی با ذکر اینکه منابع و بودجه این اداره محدود و نیاز به کمک و همکاری خیرین است، افزود: امیدوارم رسانه‌ها در راستای جذب خیرین تلاش و با همت یکدیگر خدمت بهتری به ولی نعمتان داده شود، هزینه کمک معیشتی مددجویان استان در سال گذشته 433 میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با پرداخت 2 هزارو 500 مورد جهیزیه و هدیه ازدواج حدود 60 میلیارد تومان هزینه شده است، خاطر نشان کرد: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در تمام سرفصل‌های این اداره تسهیلات پرداخت کرده که در این راستا سال گذشته با 5 هزار فقره تسهیلات کارگشایی بالغ بر 50 میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سال گذشته حدود 38 میلیارد تومان کمک‌های مستقیم به ایتام ومحسنین از این صندوق واریز شده است در بحث توانمند سازی زنان سرپرست خانوار نیز بیمه تأمین اجتماعی با هفت میلیارد تومان انجام و مستمری تأمین اجتماعی خواهند گرفت.

طوسی افزود: سال گذشته 339 مورد بحث احداث، تکمیل مسکن بالغ بر 33 میلیارد تومان هزینه شده است و در بحث تعمیرات مسکن نیز با 2 هزار و 5 مورد تعمیرات جزئی و کلی بالغ بر 6 میلیارد تومان هزینه شده است.

نظر شما