شناسهٔ خبر: 55631731 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قبلان: سلمان رشدی بخشی از اتاق عملیات فرهنگی غرب است

سلمان رشدی دشمن فرهنگ و بشریت و بدترین نسخه آزادی بیان براساس معیار‌های غربی است که اکنون غرب برای او اشک تمساح می‌ریزد.

صاحب‌خبر -

 مفتی عالی جعفری شیعیان لبنان با اشاره به اینکه سلمان رشدی بخشی از اتاق عملیات فرهنگی غرب است تاکید کرد: امام خمینی (ره) فیلسوف و فقیهی عالیقدر و از اساتید بزرگ در جهان بشریت بود.

به گزارش پایگاه العهد، شیخ احمد قبلان درباره اتفاقی که برای سلمان رشدی افتاد، گفت: موضع شفاف و روشن ما این است: سلمان رشدی بدترین و بی ارزش‌ترین شخصیتی است که تعامل او با تاریخ و فرهنگ با دروغ پردازی، دورویی، جعل واقعیات، شرارت، بکارگیری خنجر‌های زهرآگین و تحریف‌های گسترده همراه بوده است.

قبلان افزود: رشدی بخشی از اتاق عملیات فرهنگی غرب است که با دروغ‌های بزرگ و خطرناک با میراث اسلامی برخورد می‌کند تا میراث ما را میراثی جنایتکارانه نشان دهد، از همین رو غرب او را با پوشش فرهنگی و پس زمینه‌ای انتقام جویانه مطرح کرد تا فرهنگ کینه توزانه و منزجر از مسلمانان و میراث آنان ایجاد کند و کتاب آیات شیطانی او عبارت از اندیشه‌های شیطانی و دو رویی و انتقام جویی غرب با پس زمینه بازآرایی اندیشه و ذهنیت غرب درباره پیامبر (ص) و قرآن است تا صرفا غرب را به عنوان منجی فکری و فرهنگی معرفی کند حتی اگر این امر منجر به کشتار آشکار مسلمانان در سرتاسر جهان شود.

شیخ احمد قبلان تصریح کرد: روژه گارودی فیلسوف بزرگ تنها به سبب گرایش به دین اسلام سرکوب شد، اما در مقابل از شخصیت حقیری همچون سلمان رشدی به علت انکار اسلام و ایفای نقش یک جنایتکار فرهنگی با بیان خطرناکترین سخنان دروغ و بی ارزش در طول تاریخ تجلیل کرد.

وی خاطر نشان کرد: سلمان رشدی دشمن فرهنگ و بشریت، بدترین نسخه آزادی بیان براساس معیار‌های غربی در مورد شرارت و تاریکی است، غرب او را در بازی کثیف و پلید نفاق و دورویی بکارگرفت و اکنون برای او اشک تمساح می‌ریزد.

قبلان افزود: من از انگیزه‌ها و دلایل اتفاقی که برای سلمان رشدی اتفاق افتاد، اطلاعی ندارم، اما از شخصیتی که پلیدی و مکر شیاطین را در کتابی جمع آوری کرد، هرگز متاسف نخواهم شد. رشدی با این کتاب می‌خواست طوفانی از نفرت، انزجار و کشتار علیه مسلمانان و دینشان به پا کند تا غرب به موازات جنگ‌های نظامی که شرق و کشور‌های ما را به ویرانه تبدیل کرد ازجنگ و کشتار فرهنگی خود نیز سود ببرد.

قبلان در ادامه گفت: دیدگاه ما درباره امام خمینی (ره) این است که ایشان فیلسوف و فقیهی عالیقدر، مکتب اندیشه و وحی و از اساتید بزرگ در جهان بشریت بود، در حالی که (کتاب) آیات شیطانی روشن‌ترین تصویر از دورویی و نفرت غرب و شیوه‌های جنگی و دشمنی‌های آن است و چه بسیارند کسانی که در غرب در پوشش افراد فرهنگی و یا در غالب روزنامه نگاران یا مزدوران بی ارزش، نقش ابلیس و وکیل مدافع شیطان را بازی می‌کنند.

نظر شما