شناسهٔ خبر: 55620829 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

برترین‌های هفته اول لیگ برتر؛ خط‌و‌نشان سپاهان

هفته اول لیگ بیست‌ودوم با پیروز‌نشدن مدعیان اصلی قهرمانی یعنی سرخابی‌های پایتخت به پایان رسید. در آن سو دو تیم مدعی سپاهان و گل‌گهر موفق شدند با حداکثر امتیاز از بازی‌های‌شان خارج شوند.

صاحب‌خبر -

هفته اول لیگ بیست‌ودوم با پیروز‌نشدن مدعیان اصلی قهرمانی یعنی سرخابی‌های پایتخت به پایان رسید. در آن سو دو تیم مدعی سپاهان و گل‌گهر موفق شدند با حداکثر امتیاز از بازی‌های‌شان خارج شوند. در میان این تیم‌های پیروز اما برد سپاهان با تیم خوب و منسجمش بیش از بقیه تیم‌ها توجهات را به خود جلب کرد و به‌همین‌دلیل هم در جمع ترین‌ها حضور پررنگ‌تری داشتند.

مربی هفته:  ژوزه  مورایس

حضور مورایس سبکی متفاوت از مربیگری را در فوتبال ایران به‌ نمایش خواهد گذاشت. سبکی متفاوت در داخل زمین و همچنین متفاوت در خارج از زمین و در مصاحبه‌های بعد از بازی. سپاهان در یک بازی برتر توانست سه امتیاز شیرین و حساس را به حساب خود واریز کند. دیداری که در آن ردپای سرمربی به‌ویژه در نیمه دوم مشاهده می‌شد. سپاهان بازی بزرگ هفته را مقابل استقلال برد و در فاز هجومی با چهار شوت در چارچوب عملکرد خوبی داشت؛ اما مهم‌تر از آن برطرف‌شدن بزرگ‌ترین نقطه ضعف این تیم یعنی کلین‌شیت‌نکردن بود. آنها فقط یک‌ بار دروازه‌شان تهدید شد و نشان دادند که این فصل در فاز دفاعی هم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. با این‌ حال مورایس بعد از پایان بازی در کمال فروتنی از نقش شانس هم در پیروزی ارزشمند خود صحبت کرد تا احترام حریف هم‌وطن خود را نگه دارد.

تیم  هفته:  هوادار

از همین هفته اول، گفتن از ساکت الهامی و تیمش نشان می‌دهد که این مربی باز هم برای شگفتی‌آفرینی به لیگ آمده است. پیش‌بینی می‌شد که جدایی رضا عنایتی از هوادار تیم منسجمی را که او ساخته دستخوش تغییراتی کند؛ اما ساکت الهامی نشان داد که فعلا جایی برای نگرانی نیست. پیروزی مقابل آلومینیوم در اراک، تیمی که روزهای خوبی را در فصل نقل‌وانتقالات گذرانده و فصل گذشته هم در لیگ و جام‌ حذفی برای استقلال و پرسپولیس دردسرساز شد، کار بزرگی بود. در دیداری که مجموع امید گل دو تیم به عدد یک نرسید، هوادار با شوت‌های بیشتر به یک گل رسید و سه امتیاز را از آن خود کرد.

بازیکن  هفته:رضا شکاری(گل‌گهر)

در میان هیاهوی برد سپاهان و تساوی پرسپولیس و باخت استقلال، گل‌گهر خیلی ساکت و آرام برنده یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته شد. تراکتور با سرمربی جدید و تیم تقویت‌شده‌اش در سیرجان نتوانست از پس امیر قلعه‌نویی بربیاید. رضا شکاری بازیکن محبوب قلعه‌نویی که در این بازی از ابتدا در ترکیب قرار گرفت، با یک گل و یک پاس گل چهره ویژه بازی و ستاره هفته بود. در این هفته می‌توان به مسعود ریگی هم اشاره کرد که در اکثر فاکتورهای بازی از‌ جمله پاس کلیدی و نبرد موفق در جمع ترین‌ها قرار گرفت. امیرحسین کریمی از نفت‌ مسجدسلیمان هم عالی عمل کرد.

 

نظر شما