شناسهٔ خبر: 55620701 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵ آمریکایی در عملیات تیراندازی در قدس اشغالی مجروح شدند

تهران- ایرنا- وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در میان صهیونیست‌های مجروح شده در جریان عملیات تیراندازی در قدس اشغالی ۵ شهروند این کشور نیز حضور دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از رویترز، روز یکشنبه جزئیاتی از عملیات جوان فلسطینی در قدس اشغالی و تیراندازی به سمت صهیونیست‌ها در نزدیکی «دیوار البراق» منتشر شد. 

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه ۵ شهروند این کشور در عملیات تیراندازی در قدس اشغالی مجروح شدند، گفت: سفیر آمریکا در اسرائیل و مقام‌های آمریکایی در اورشلیم (قدس اشغالی) با خانواده‌های شهروندان آمریکایی قربانی در تماس هستند. 

وی افزود: تیم ما در اورشلیم (قدس اشغالی) به طور شبانه روزی در تلاش برای حمایت از قربانیان و خانواده‌های آن‌ها است و به نظارت دقیق اوضاع ادامه خواهد داد. 

به گزارش ایرنا، اگرچه مقام‌های آمریکایی همیشه دفاع مردم فلسطین از خود و تلاش برای رهایی از یک رژیم آپارتاید را محکوم کرده‌اند، اما آن‌ها معمولا واکنش مشابهی به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم بی‌دفاع فلسطین از خود نشان نمی‌دهند. 

بامداد یکشنبه بود که یک جوان فلسطینی به سمت صهیونیست‌های حاضر در یک ایستگاه اتوبوس در قدس اشغالی شلیک کرد که به گفته مقام‌های اسرائیلی، در این تیراندازی حداقل ۸ صهیونیست مجروح شدند.

رژیم صهیونیستی «امیر صیداوی» ۲۵ ساله از اهالی شرق قدس اشغالی را عامل این عملیات معرفی کرده است. وی ‌پس از تعقیب و گریز سه ساعته در محله «سلوان» بازداشت شد.

نظر شما