شناسهٔ خبر: 55620608 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مدیر کل تعزیرات حکومتی با اشاره به اثربخش بودن گزارش‌های این رسانه:

روزنامه قدس یک رسانه منصف است

سید مرتضی مدنی فدکی؛ مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی که به مناسبت روز خبرنگار در روزنامه قدس حضور پیدا کرده بود، بیان کرد: روزنامه قدس یک رسانه منصف است که خبرنگارانش هم نیمه خالی یک لیوان را می‌بینند و هم نیمه پر آن را.

صاحب‌خبر -

۹۹درصد رصدهای میدانی که خبرنگاران قدس پیگیری و گزارش آن را منتشر و مستنداتش را به تعزیرات حکومتی استان منعکس کرده‌اند، منجر به تشکیل پرونده شده است.
مدیر کل تعزیرات حکومتی که از علاقه قلبی خود به آستان قدس رضوی نکاتی را مطرح نمود، در این جلسه که با حضور مدیر مسئول روزنامه برگزار می‌شد، بیان کرد: ضمن تبریک روز خبرنگار به فعالان عرصه خبر در این روزنامه، باید بگویم بنده نان و نمک آستان قدس را خورده‌ام و به این موضوع افتخار می‌کنم.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: این را هم بدانید بنده مطالب روزنامه قدس را به دقت دنبال می‌کنم؛ چرا که از نگاه بنده روزنامه قدس و خبرنگارانش اگر انتقادی می‌کنند بر پایه انصاف است. فقط به نیمه خالی لیوان در گزارش‌های آن‌ها پرداخته نمی‌شود و اگر در دستگاهی مانند تعزیرات حکومتی اقدام‌های خوبی هم صورت می‌گیرد، از چشم خبرنگاران قدس دور نمی‌ماند. این رویه بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

پیگیری‌های اثربخش روزنامه قدس
سید مرتضی مدنی فدکی بیان کرد: نکته دیگر این است که تا امروز ۹۹ درصد از گزارش‌ها و پیگیری‌های رسانه‌ای شده در روزنامه قدس پس از آنکه به ما منعکس و مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته، منجر به نتیجه و تشکیل پرونده شده است. اگر بخواهیم نقش رسانه را دقیق بیان کنیم، آن‌ها نباشند، برای انتقال اقدام‌های حمایتی و حفظ آرامش در بازار، کار دشوار می‌شود.
وی افزود: خبرنگاران پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند و عکس این اقدام هم جاری است. پس اگر خبرنگار و رسانه نباشد، هر چه تلاش در دستگاه‌های دولتی صورت بگیرد به بیرون انتقال پیدا نمی‌کند و مردم متوجه پیگیری‌ها نمی‌شوند.

خبرنگاران رکن اصلی جهاد تبیین
چندی پیش، رهبر معظم انقلاب از جهاد تبیین صحبت‌هایی را مطرح کردند. یکی از رکن‌های این جهاد تبیین به یقین خبرنگاران و رسانه‌های دلسوز هستند.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تصریح کرد: یکی از نکاتی که نیاز به همراهی بیشتر رسانه دارد، مقوله اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها بود. اقدام بسیار بزرگی که دولت در سال نخست برای رفاه مردم با تمام سختی‌ها دست به اجرای آن زد. مردم باید بدانند اجرای این طرح چه منافعی برای آن‌ها دارد تا رسانه‌های معاند فضایی برای شایعه‌سازی و جولان پیدا نکنند.
در مورد تبیین این ماجرا، بنده هر کجا رفتم برای مردم و حتی مسئولان موضوع را شرح دادم در صورتی که وظیفه دیگر دستگاه‌ها بود. در حوزه گرانی و گران‌فروشی اگر رسانه‌ها ورود نمی‌کردند شاید برای خیلی‌ها به صورت صحیح تبیین نمی‌شد که بین گرانی و گران‌فروشی فرق است. ما با گران‌فروشی برخورد عبرت‌آموزی داریم؛ اما گران شدن مواد اولیه دیگر دست دولت و تولیدکننده نیست.

برخورد با دانه درشت‌ها
وی گفت: تعزیرات حکومتی هر جا که خدمتی ارائه و پولی پرداخت شود، امکان ورود و برخورد با تخلف را دارد. دستگاه دولتی و خصوصی هم ندارد. در چند سال اخیر تمرکز اهم اقدام‌های ما روی بازار بود. تا امروز به پرونده‌هایی ورود کرده‌ایم که هیچ‌کس به سراغ آن‌ها نرفته است و در این مسیر هم افرادی مورد برخورد قاطع و قانونی قرار گرفتند که دانه‌درشت‌های بازار محسوب می‌شدند.
در حوزه درمان، با یکی از پزشکان شناخته شده که اقدام به دریافت زیرمیزی می‌کرد، با صدور حکم جریمه چند میلیارد تومانی، مقابل تخلفاتش ایستادیم.
مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: شرکت مخابرات ایران را در یک پرونده به پرداخت جریمه ۱۴۰ میلیارد تومانی محکوم کردیم. تمامی این اقدام‌ها در حمایت از مصرف‌کنندگان و مردم عزیز بوده و همچنان هم پیگیری‌ها ادامه دارد.
افزایش اختیارات تعزیرات حکومتی که با تدبیر سران قوا صورت گرفت، بسیار در بازدارندگی از تخلفات کمک کرد؛ چرا که دست تعزیرات حکومتی در برخورد قاطع با دانه‌درشت‌های بازار و... باز شد.

آبروی متخلف خواهد رفت
مدنی فدکی تصریح کرد: در مورد تخلف و برخورد با افراد خاطی وقتی این افراد برای آبروی خودشان اعتبار و اهمیتی قائل نباشند و سودجویی از هر چیز برایشان مهم‌تر باشد، با نصب پرده و پلمب واحدهای متخلف به مردم نشان دادیم که این افراد باید راه قانون را در پیش بگیرند. در غیر آن صورت هیچ‌کس برای آبروی فرد خاطی دل نمی‌سوزاند.
خوب است بدانید حدود ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل آمار ورودی پرونده‌های تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی افزایش داشته است. در حالی که به طور میانگین به هر شعبه حدود ۱۲۰ پرونده در ماه باید ارجاع شود، در ماه به هر شعبه تعزیرات حکومتی استان حدود ۳۵۰ پرونده وارد می‌شود که هر چند با کمبود نیرو، همکاران ما در فشار هستند؛ اما سعی می‌کنند دقت را فدای سرعت نکنند.

خبرنگار: عقیل رحمانی

نظر شما